Börja hoppa?
Engla är exakt fyra månader nu. Tycker ni att det är okej att börja hoppträna henne lite lätt ungefär en gång i veckan i ca tio minuter?
Hon är väldigt energisk och glad och älskar att skutta omkring i sele. Har hoppat två gånger lite lätt med henne och hon älskade det och tvekade inte en sekund.
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se
Ingen aning… peppar var ett halvår när jag fick honom… började hoppa över stege och mjölkpaket nästan på direkten xD… Se bara till att hon inte blir överansträngd.. det är ju mycket ansträngande för både hjärnan och ja.. hela kaninen i början ;)
Japp! Du kan börja med 1-3 hinder och se vad hon tycker. Ca 5-15 cm höga. 10min är perfekt! Min kanin ÄLSKAR att hoppa. Hon springer över hindrena om och om igen xD I hagen idag hoppade homn hindret sen vände hon och hoppade igen.. x) Flera gånger..
Som sagt… bara du inte håller på förlänge och kanske ser till att ge henne något riktigt gått efteråt så går det nog bra :)
Ja, det är ganska lagom ålder att börja träna. Känner du att ni är "kompisar" så visst!
Tycker också 4 månader låter ganska lagom så kör på, och lycka till! :)
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]