Kanin iFokus

Kanin

Etikettom-sajten-och-ifokus
Läst 1651 ggr
Tina-A
0

Hej alla :) Jag kommer inte in i tråden "konstig avatar" då hela sidan låser sig för mig..

Vet inte vad ni har skrivit där, men här ska ni få en liten förklaring till vad som händer!

Avatarerna ser nu ut som dom gör, med en grå fyrkant runt och en pil, för att avataren har möjlighet att vara så stor. Detta kommer att bli något man kan betala för, och då kommer avataren förstoras. Jag vet inte vad det kostar (inte så dyrt kan jag tänka mig) och jag vet inte från och med när det kommer att verka.. Har fått veta att mer information om det kommer i helgen :)

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Frida-L
0

Kosta pengar? Varför då?

myriis
0

#1: Troligen behöver iFokus pengar eftersom det kostar att driva ett sådant nätverk som iFokus är..

love_bunnies
0

Ellerhur!!och vrf har du tina så stor bild?!?!?

Frida-L
0

#3 Kanske för att hon är Sajtvärd??

Tina-A
0

Precis, för att sajtvärdar fick sin bild gratis!

Det kostar, precis som myriis sa, eftersom det kostar att driva en så stor sida. Men dom erbjuder sig ju också att skicka ut tex biobiljetter till sajtvärdar som vill dela ut dessa i pris (finns ju en sån tävling här på kanin nu, och det är ju superroligt när man verkligen kan vinna något "på riktigt") :)

Men fortfarande är det så att iFokus kommer vara heeeelt gratis för den som vill. Om man känner att en stor Avatar är viktig för en så kan man betala för det om man vill, men det är absolut inget tvång! Det har varit lite tal om att man kan få betala för att göra sin personliga sida lite "häftigare", få ett större fotoalbum och lite andra funktioner som kostar lite mer för grabbarna att fixa. Vet inte riktigt hur det blir med det, men det kommer isf också vara något man kan köpa till om man vill, eller strunta i om man vill :)

amand
0

Vad bra att du förklarade detta Tina! Tack! :)

Frida-L
0

Bra förklaring Tina!

love_bunnies
0

eyy,tina,när man vinner saker här på kanin,ifokus tycker jag ma borde vinna kaninsaker…inte bara men skulle vara kul

Tina-A
0

#8: Ja, det vore jätteroligt att dela ut sånna priser.. Men då måste vi också ha någon som sponsrar, men vi kan leta :) Tack för förslaget

amand
0

Hade varit kul om Medarbetare också fick gratis större bild ^^ :D (Är Medarbetare på hamster.ifokus) :D

Tina-A
0

Hehe, nu har dom dragit tillbaka det! :P Visade sig att det inte funkade som det skulle för dom med Internet Explorer 6.0. Det här med avatarerna, samt med inkorgen, kommer så snart de jobbat lite mer på det

Frida-L
0

Okej ;)

amand
0

Okej ;D

Tina-A
0

Nu är det tillbaka igen :D

Matilda_91
0

Haha fattar ingenting, min bild är ju stor?

Men jäkligt suddig… Går det att få den liten om man vill? tycker det är bättre eftersom den är så suddig :P

Tina-A
0

#15: PMade dig precis :)

Lotta_A
0

Jag hänger ju inte riktigt med här måste jag säga. :P

KajsaM
0

Haaha inte jag heller ;P

Lotta_A
0

#18: hihi. du och jag kajsa :P lite lost

Tina-A
0

Alla ni som inte har en stor Avatar ska kunna se en länk där det står hur man gör? Vet inte om länken sitter under eran Avatar eller under de stora avatarerna eftersom jag inte ser länken då jag har en stor.

Man skickar ett sms och det kostar 30 kr. Priset måste bara betalas en gång och man kan alltså byta Avatar sen hur många gånger man vill och man kommer hela tiden ha en stor.

twinnie
0

Men hur fick tex. Matilda & Amanda större? Har de betalat då? :)

Tina-A
0

#21: Matilda är ju Medarbetare här, så hon får precis som alla andra Medarbetare och sajtvärdar en stor Avatar gratis.

Amanda är Medarbetare inne på hamster och får också därför en stor Avatar :)

twinnie
0

#22 Aha, undrade för Amanda skrev ju "Hade varit kul om Medarbetare också fick gratis större bild ^^ :D"

Men det kanske dom har ändrat nu? Funderar på om jag ska skicka ett sms kanske (A)

Tina-A
0

#23: Jo, Medarbetare fick då också men då var man tvungen att ändra Avatar innan man fick stor :) Men det hade hon inte gjort, hihi.

Ja, skicka ett sms om du vill :)

Tina-A
0

Här kommer lite mer information angående avatarerna:

"1. Om länken "Vill du ha en större avatar" visas under alla avatarer så behöver ni uppdatera stilmallarna på sidan. I Internet Explorer högerklickar ni i sidan och väljer Uppdatera. I Firefox högerklickar ni i sidan viljer Denna ram, Uppdatera.

2. Avatarerna har INTE blivit mindre än förut. Precis som tidigare får de vara max 32x32 pixlar. Det som är nytt är att de blir 64x64 pixlar om man köper den större avataren.

3. Om avataren ser suddig ut beror det på att ni kör Internet Explorer 6.0 och IE6 har inte stöd för css-egenskaperna max-width och max-height. Därför tvingas bredd och höjd till 32x32px eller 64x64px. Har ni laddat upp en bild som inte är kvadratisk ser det lite konstigt ut. Tidigare hade vi ett script som förminskade avatarerna när sidan laddats klart, vilket medförde att vissa för stora avatarer "flashade" till.

4. Om ni köpt en större Avatar och den ännu inte visas så prova att Logga ut med Logga ut-knappen i nedre högre hörnet och logga sedan in igen.

5. Det är inget tvång att köpa sig en större Avatar om man inte vill detta. De 30:- för en större Avatar är dock ett välbehövligt tillskott för att kunna betala serverhyra, mer diskutrymme, internethotell osv i takt med att iFokus växer och utecklas. Detta betalas idag med privata pengar & är ohållbart i längden."

Det är den informationen jag fått på värdsajten, hoppas att det här med avatarerna fungerar för alla som det ska :)

[Niike]
0

Funderar också på att skicka ett sms. Men det är mer för att stöda iFokus, inte för att få större bild för det kvittar mig. Visst är det roligare med större bild för då ser man ju mer vad som är på den, men jag skulle klara mig utan. 30kr kanske inte hjälper så mycket, men det är alltid något. ^^
Vill ju verkligen ha kvar kanin.ifokus!:) <3

Tina-A
0

#26: Ja, det är ju rätt kul med en stor Avatar men helt frivillt :) Tror att kanin.ifokus kommer få vara kvar ändå, men grabbarna ligger ju på rätt mycket minus. Det beror ju på hur mycket man tycker 30 kr är. Tycker man inte det är värt det så är det absolut inget tvång, det är ju bra tycker jag :) Själv har jag haft tur att få min stora Avatar gratis, men en stor Avatar är inte så viktigt för mig egentligen.

[Niike]
0

Jag tycker det är för mycket med 30 kr för att få en liten bild lite större, så mycket är det egentligen inte värt. Men jag gör det mer för att "hjälpa till". (A)

KajsaM
0

Jag fick ju gratis, men jag skulle gäärna betalat :)

Yuriko
0

Hm.. men min Avatar är ju stor (ibland iaf), fastän jag inte har betalat?

Tina-A
0

#30: Är den..? Inte hos mig i alla fall?

Yuriko
0

#31 Men för mig är den ju stor?! :O

Tina-A
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#32: Just nu?? Såhär ser det ut hos mig

Yuriko
0

#33 Mysko.. o.O (och eftersom att min dator av okänd anledning vägrar att printscreena kan jag ju inte visa hur det ser ut heller..)

Keligast
0

min bild är jätte suddig ju =/

Tina-A
0

#35: Bilden blir lite suddig om den inte är fyrkantig, alltså kvadratisk, när man laddar upp den.

Ändra det i photoshop till 64x64 eller så kan du ändra bilden i ex paint! Jag tyckte det var rätt svårt för jag är inte så bra på att se när det är precis fyrkantigt ^^ Men testa det du, sen laddar du upp den fyrkantiga bilden så ska du se att det blir bättre.

ELLER så kan du skicka bilden till min mail och så kan min kompis fixa den exakt i photoshop.

Tina_thebest@hotmail.com

Keligast
0

okey tack!

twinnie
0

Nu har jag skaffat stor Avatar också :D Måste ju stödja iFokus nätverket ;D

KajsaM
0

Precis Matilda :D

Keligast
0

min bild blir inte bra :'(

twinnie
0

Lägg upp bilden här så fixar jag den.

Keligast
0

tack :D

Keligast
0

*putt*

KajsaM
0

Skulle någon sötsnäll person kunna fixa min bild på den blir "avatar-fyrkantig"? :)

Prizma_o_Kristall
0

#44 E det så här du menar??? :)

Kramar!

KajsaM
0

#45 Tuusen tack :) Kramar!!

Tina-A
0

Tyckte din bild ser lite suddig ut, men den kanske blir så.. Testade i potoshop iaf, 64x64 pixlar!

KajsaM
0

Puss på dig Tina :)

Tina-A
0

#48: Allt för dig ;)

KajsaM
0

#49 Perfekt! *tänker* jag vill ha en glass. hahaa :D

Tina-A
0

#50: Hahahahahah ^^

KvirrZ
0

Jag vill också ha glass :D xP

- Mvh Emma

Tina-A
0

Sen när blev jag eran butler flickor? ;) Jag vill faktiskt också ha glass :P

KvirrZ
0

#53 Men om du hämtar en till mig så hämtar jag en till dig :D

- Mvh Emma

Pehpsii
0

#8 vi på mus.ifokus brukar hjälpas åt att sponsra till tävlingar och sånt. Det är jättekul att vinna saker som här till djurintresset mer. Någon kanske har någon kaninbok som ligger och skräpar, eller någon gammal sele som inte passar, eller någon kanske är händig och gör jättefina kaninhus/hinder?

www.freewebs.com/gypsymice/

http://pehpsii.blogspot.com/

amand
0

#55 Smart! :D

Tina-A
0

#55: Jättesmart!