Bolåda.förstöra de
Jag har en utekanin som snart ska få ungar, men jag har inte nån bolåda. Behöver man ha de till en ute kanin? Hon har ett jätte litet varmt rum i buren som hon redan har börjat bygga bo i, är de då dumt att förstöra de och sätta in en bolåda?
Behövs verkligen de!?
väldigt tacksam för så fört svar som möjligt. 
Nemo, Bamse, Tage, Trixi, Sprallis ❤️
Rubriken blev lite fel. De ska bara stå: Bolåda. 
Ja alla kaniner ska ha bolåda, oavsett om den är inne eller ute:)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Hade låtit henne ha det där då!min ena la sina under sitt hyllan så jag fick bygga om buren så det blev täckta sidor runt om för vindens skull men det var ju där hon ville ha dom !
Hemsida www.flaffys.se
Mail sixten-@hotmail.com
Som Frida säger såska alla kaniner ha bolåda. Det är lag på det och måtten etc kan du söka på ex google efter. Du kan ju flytta boet så gott du kan till bolådan istället. Såvida hon inte ska ha ungar typ imorgon så hinner hon ju fixa till boet.
Jag vet ju att de e lag på de, men där hon bygger bo är de ju som en liten låda. Rummet har: Jätte liten ingång dit, tak, Inget galler någon stans (finns bara i de stora rummet), mkt halm och så är de ju sommar så de e ju härligt så ungarna kommer varken vara för varma eller förkalla där. Jag tror de inte behövs nått annat eftersom de rummet nästan redan är som en bolåda.
Men vill ändå ha andras åsikter och råd.
Jag försökte lite förut att platta ut halmen som hon byggt med men då sprang hon dit och bet mig. Är de ett tydligt tecken att hon e dräktig eller? (hon har byggt med halm i ett hörn högt upp på kanterna.
Låt det vara onödigt att förstöra!
Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:
Dvärgvädur, Magagaskar, mantelt & Vit blåögd.
Guldhamstrar i olika färger. Hemsidan: Makke & mandys superfina djur
Hon hade 2 veckor kvar på dräktigheten va? Om hon är dräktig.
I så fall bygger hon nytt bo eller kan man lägga det gamla i bolådan:P
Ja de e 2 veckor kvar. Men jag tror inte de e så bra att förstöra för henne när hon redan byggt där. Jag menar hon har antagligen byggt där dlr att hon vill ha sina ungar där… Eller??:)
#9 Eftersom hon har gått 2 veckor sedan PARNING kan hon vara skendräktig? med, då brukar dem bygga bo osv vid 14-16 dagar, så du får ju se om det blir ungar eller inte,
Men hon bygger nytt bo i så fall eller då om man flyttar över till bolådan, vilket som. Eller får du sätta in en bolåda och se om hon kanske bygger bo där senare
De har gått 16 dagar idag:-) Kan lägga upp en bild så kan du/ni få se:D

Brukar inte ha bolåda om det finns ett "bodel" i buren, med bara en liten öppning, det funkar ju lika bra som bolåda.
#12 De va det jag funderade över om de gick och ha de så, Tack!:)
Idag har det gått 27 dagar efter PARNING och nu kan jag se att det inte bara är magen som är helt uppblåst utan att skinder och sådant också har blivit lite sörre. Jag kunde inte lägga ut någon bild för att min dator inte fungerade som den skulle. Men jag ska nog inte köpa nån bolåda eftersom hon har de "inbyggt" i buren, och så har hon nästan gjort klart boet helt och på måndag har de gått 30 dagar så hon hinner inte bygga nytt.
jätte tacksam för alla svar som jag har fått!!:D<33
Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:
Dvärgvädur, Magagaskar, mantelt & Vit blåögd.
Guldhamstrar i olika färger. Hemsidan: Makke & mandys superfina djur