Kanin iFokus

Kanin

Etikettköpes-säljes-transport
Läst 723 ggr
Dipsie'n'Poo
0

I bil?

Vid 12.30 ska jag till veterinären med min kanin Dipsie. Mest för allmänkoll men ja…
Och det är första gången hon kommer åka bil, och första gången för mig med kanin.
Hon har iaf inte börjat fälla än så jag tänker ha det ganska svalt.
Sen tänker jag ha transportburen på golvet, så hon inte får massa sol på sig heller…

Så, hur brukar era reagera när ni åker bil?
Har ni något smart tips? hur ni brukar göra?

Tack på förhand! Glad

(Byt gärna grupp, om det är fel.)

/Debra, Po - Tinky - Lala - Winky
One Direction - 8 maj, 13 o 14 juni. Läs gärna Corneliaochdebras.blogg.seHjärta

Fridaaaa
0

Mina brukar sitta helst längst in i transporten, ev ta handduken i transporten över sig haha :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[_annaH]
0

Elvis reagerar inte alls, han ligger mest ner o ibland så har han grävt lite. Och jag har åkt varannan helg med han i 3.5timmar. När vi åker såpass långt så har jag hö o vattenflaska med. Och han får vara på golvet :)

Hur långt ska ni åka?

[EllenAlicia]
1

det är väl bara att sätta knien i transporten och så är det klart :)

ninor
0

Jag åker bil ganska ofta med mina kaniner.

De reagerar inte direkt. De sitter stilla i transportburen och ibland försöker de kika ut. ;-) Dock brukar jag åka max 1,5 timme med dem, men jag tar alltid med mig deras matskålar och lite hö ändå så de har något att roa sig med.

Dipsie'n'Poo
0

#1 hahah, gulligt! :)

#2 jaha okej! Så då behöver jag inte ta med vattenflaska och hö? x)

Typ andra sidan stan, drygt 15-20 min tror jag…

#3 Aa jo, egentligen är det nog så lätt. Men jag får lätt ångest och måste fixa och göra allt jobbigare än vad det är… xD

atlanta
0

Mina brukar oxå sätta sig i ett hörn i transportburen, en del gömmer sig under filten som ligger i botten.

Dipsie'n'Poo
0

#6 okej. Ja, Dipsie kommer nog inte direkt göra så. Hon sitter så fint så i transportburen fram och tilbaka från hagen. ^^

Dipsie'n'Poo
0

Hemma igen!

Gick bra, hon blev lite sur och attackerade men bet inte. Hon såg bra ut, ingen svullnad (det var det vi skulle kolla), någon sårskorpa som höll på att torka och bli bra och ingen mask (som jag trodde). Sedan klippte de hennes klor som vi inte kan göra.

Hon var kolugn i bilen påväg dit och hem. Kyss