RYMMER/DAMP
Min kannin rymde från gallret igen -.-
Problemet var att när jag hade tgit upp den sakta så skulle jag gå med den tillbaka och då så började den sprattla kfarftigt och skika?!
jag var ju rädd så jag tog ner den till marken igen O.O
(språket..) men wtf??
Varför?
Jag vill ju som sagt inte att den springer lös när vi bor så nära en väg :(
Men så fort den rymmer och så fort jag ska ta upp den igen så sprattlar den och skriker :O
VAD SKA JAG GÖRA? (:o :'(
(Jag vet att jag håller rätt för jag har haft kaniner innan..)
Den kan inte ha ont någonstans? :c
Använd lite mer ordentliga ord!
En kanin skriker för att den inte mår bra, har ont eller något annat. Du behöver nogta den till veterinär? Jag vet inte riktigt, vänta på fler svar.
Kan ju vara som de ovan säger, att den har ont. Bra att kolla.
Jag fick dock för mig jag läste någon annanstans här att skrik också kan vara protest av en kaxig kanin? Men inte säker. Måste någon annan isåfall bekräfta.
Men som sagt, ta den på besök till vetten och kolla att den inte har någon form av skador som gör ont när du lyfter?
hur bär du då?
Kaniner "skriker" när dom har panik och tror dom ska bli tagna av ett rovdjur. I detta fallet tror jag att är det du (TS) som är rovdjuret och därför är det viktigt att du här dig vän med kaninen i dens bur innan du testar att ha den lös. Om kaninen rymmer borde du skaffa en säkrare bur.
Säger som #5
Som Ellen har nämnt, hur bär du den?
Den kanske tror att den blir tagen av ett rodjur så du bär den, om du förstår!
Som en del skriver så brukar kaniner skrika om de blir rädda eller har ont.
Jag har själv en hona som HATAR att bli "infångad" i rastgården och henne får man nästan "kasta" sig över för att få tag på och ett par gånger har hon skrikit för att hon blir rädd, men hon slutar direkt när hon kommer upp i famnen.
kaninen kan tro att du är en rov fågel som vill ta den?
HAHAHAHAHAHA…..