Kolla in det här!
Hittade en jättesöt lite udda blocketannons nyss som jag tänkte visa. Men måste först fråga om man får länka här till någon annans blocketannons?

Ja, det får man :)

Tack, då kan jag visa annonsen!!!! :D

Här kommer den då ----> http://www.blocket.se/vi/12210634.htm?ca=2_s
Vad tycker ni?? Jag har adrig sett en sån kanin förut, ni kanske är vana men jag vart lite förvånad!

Den var himla söt ivf!

aw va sööt <3 synd bara att man måste slippa tänderna varje månad! dyrt..

Jag skulle tycka det var lite läskigt med ett öra när man klappar den och så…

Blir det inte varmt för kaninen om den bara har ett öra? Jag menar, ni vet, kylningen .
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se
#7: Han kan ju fortfarande öka andningen, men jag förstår vad du menar.

Okej, så jag har fel? :)
www.frihetenskaniner.se
Kaniner svettas genom att öka andningen, då de inte svettas genom pälsen. Men det är ju bra om blodet kan kylas ner (med hjälp av blodkärlen i öronen) innan de börjar svettas..

Söt var den iaf men jag skulle nog som uppfödare avlivat den..

Jag vet inte om jag hade gjort det, svårt.
www.frihetenskaniner.se

Efter som den båda har problem med tändera och 1 öra så skulle jag inte vara säker att köparen klippte tänderna varje månad även om dom hade lovet det. Om jag inte hade avlivat den så hade jag kanske behållt den men inte sälja den.
Tycker som Kajsa, men vågade inte skriva det…:-((
Jag skulle nog antingen ha avlivat den i tidigt skede eller så helt klart behållt den själv för att se till att den får det bästa tänkbara liv den kan med de "besvär" den har. Menar inte att ingen annan skulle klara av att ta hand om den - men då har man ju ingen koll och kan vara säker ….om ni förstår min tanke.
Men helt charmig är den ju allafall!! Jag skulle kallat den…Ör - jan….hehe….om den är kille.

#15 haha! (örjan) :P

Skulle också avlivat den. Eftersom mamman bet av örat på ungen var det säkert något fel på den. Sådana ungar kan ju få problem när de blir äldre.
jag hade aldrig säljt vidare en kanin med bettfel.. men vet aldrig som andra sagt innan om de verkligen klipper tänderna eller om de parar den, fast de har lovat att inte göra det!
Medarbetare på Hundar.ifokus
Den har ju verkligen jättefin färg o är supersöt. Men jag skulle inte köpa den då det blir dyrt och mycket jobb med att slipa tänder. Vet inte om jag skulle ha avlivat den om det var jag som hade fött upp den. Den verkar ju helt pigg och frisk annars. Dock kanske ingen vill ha en kanin med ett öra som måste tandslipas.
Svårt beslut det där om man ska avliva den eller inte. Tycker att "enöra" var ganska charmig med sitt ena öra, men att slipa tänderna varje månad är väl ingen höjdare. Och det är nog inte så många som vill ha en kanin med 1 och + bettfel… Men att bli avlivad kanske är bäst för ungen då man inte vet vilket hem den hamnar i. Vore ju värre om han svalt ihjäl för att dom inte fixade tänderna på honom :(
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Jag hade inte sålt honom och inte avlivat honom om han inte lidit. Jag hade behållt honom….
naw, va soet ! Skulle vilja köpa, men får inte ha fler niner >.< Dessutom måste tänderna fixas varje månad "/
Utan öra klarar den sig säkert, men här är det frågan om ett rejält bettfel och synd om kaninen.
Om han kommer till någon som inte är så duktig med kaniner tror jag inte det blir så bra för honom, då tror jag inte dem klarar att klippa tänderna eller så.. Jag skulle försöka sälja honom till en erfaren kaninägare eller behålla honom. Ev. avliva honom.

#11 min kompis hade en häst som de fick aputera ett ben på och han levde och var glad tills han var 27.
& En häst vår ridlärare hade blev blind som gammal men lärde sig att klara av att leva ändå. Båda två var några av de finaste och socialaste hästar jag någonsin mött. Tycker det är elakt att avliva ett djur så länge det inte lider.
Man kan ju t.ex hålla honom lite svalare för att kompensera
Bettfelet däremot kan ju bli dyrt/obekvämt och som sagt behövs RÄTT ägare, men avlivnings känns lite extremt.
www.freewebs.com/gypsymice/
http://pehpsii.blogspot.com/
Den såg himla glad ut. Men tycker han ska få somna in . Det kanse inte alls är så mamman bet av örat , han kanse är missbildad ?