dödsorsaken...?
min kompis hade en sommarkanin en gång.När jag var med henne gick vi urt med den, men hennes små liullbrorsor började springa efter kaninen, trots att vi sa Sluta.Kaninen blev jätterädd och några timmar senare dog den… Det var en hemsk upplevelse :( Ocxh det jag vill veta nu är, vad dog den av?Av skräck?
putt putt ;)

den fick väl förmodligen någon chock.
stackars lilla kanin… :(
vet inte riktigt.. man har ju hört talas om marsvin och hamstrar som dött av chock.. kaniner kan nog också göra det…
Jag tror den dog av chock.. Stackars kanin alltså..

#3 - japp, det kan dom.
En tjej i min klass bor granne med min klassförståndare, som har en hund. Min klasskompis hade en kanin. En gång sprang hunden in hos klasskompisens trädgård och skrämde kaninen, så tyvär dog i chock, någon timme efter. :/

Hjärtinfarkt/atack. Kaniner har jättelätt att få det. Mina 3-männingars kanin dog också pga av det. :)
Så är det för marsvin och hamster också har jag hört. Det är därför någon vuxen ska ha huvudansvaret för djuren. Små barn kan ofta stressa ihjäl smådjur för att de springer iväg när de ska ta upp dem. Säkert samma sak med kaniner.
Hemskt :(
- Mvh Emma

Ja, kaniner kan dö av chock….
Stackars Robbin… Ja, det var så han hette :( Han var jättefin…
Ja, stackarn!:/ Små barn förstår inte alltid vad man får och inte får göra med djur. :'/
#11, jag vet :( Dom var bara 4 och 1 år, barnen alltså
#11, jag vet :( Dom var bara 4 och 1 år, barnen alltså

jag kunde blvit jätte irreternade på barnen och kankse tagit dom i armen och blivit arg! men okey jag gillar inte direkt barn..småbarn XD
#14: Jag gillar inte heller barn så mkt:P Alltså, småbarn ^^

Vi hade en kanin på stallet (en av tjejerna hade hittat den mager och rädd i en buske) som vi hade i en bur i ridhuset. Jag och en annan tjej brukade gå ut och gå med henne. Hon hade inga problem med vaken hundar eller hästar eller traktorer. Jättefin tjej.
Hon var nog rätt gammal när hon dog men det var så himla obehagligt. Märkte när jag kom dit en dag att hon inte ätit eller druckit och hon låg och darrade och sprätte till. Jag gosade med henne ett tag och hon andades jätteknepigt och var jättekonstig. En timme senare flög hon runt i buren som ett skott, rakt in i väggar med huvet före och vägrade sluta.
Som tur är hade vi en veterinärstuderande i stallet brevid som avlivande henne så hon slapp lida mer. Hon trodde det var något fel med hjärnan, typ någon hjärnblödning elle rnågot, men vi vet fortfarande inte säkert.
Tänkte eftersom trådskaparen frågade om dödsorsak så kunde jag kolla om någon här har någon koll på vad det kan vara hon dog av?
Hon var för övrigt en hermelin.
www.freewebs.com/gypsymice/
http://pehpsii.blogspot.com/