Gräs
Jag har mina kaniners utehagar runt deras burar så dom kan alltså själva välja om dom ska vara inne eller ute. Det är ju ganska självklart att kaninerna helst är ute men nu till min fråga, dom äter så mycket gräs att dom nästan slutat äta hö. Gör det något? Jag tänkte att hö är ju ändå typ torkat gräs så.. 
- Medarbetare på Lockar ifokus.
https://nouw.com/rosettagabriella - In och läs!
Nej jag tror inte att de är några problem, jag har ju två kanier och dom äter nästan inge hö, dom är utekaniner men dom jag brukar lägga in lite hö för minabrukar ta nåt strå då oc då, men efterssom hö är torkat gäs borde ju e fungera efterssom de e samm sak bar att höt är totkat. :)
Det gör ingenting, som du säger hö är torkad gräs
/Kram Betul ♡
#1 & #2 Okej, vad bra! Tack! 
- Medarbetare på Lockar ifokus.
https://nouw.com/rosettagabriella - In och läs!
Bajsar de fina pluttar och käkar sina cecotroper (druvbajsar) och inte får kladd i rumpan så är allt bara fine.
Läste också nyligen att ängsgräset (gröe, svingel, rajgräs, timotej mm), fibrerna är ännu bättre utmaning för tänderna än hö! Det trodde jag inte.. Fast när jag försökte dra av ett strå av rajgräs (var det tror jag) så var det extremt fibrigt och grovt.)
Fast frågan är hur det är med gräsmatta? det brukar ju vara ett väldigt mjukt gräs… Hmmm.
Åh bra, för mitt hö håller på att ta slut (har såklart mer i Danmark).. Då ska de få massa gräs och liiite hö istället! För det är ju ganska onödigt att köpa nytt när jag inte kan ta med det hem :/
#5 Så har jag gjort nu en vecka. Skulle hämta mer hö förra veckan men dem hade blivit så dammiga, så fick itne tag på mer hö förrän för någon dag sedan, så dem har ätit mycket gräs istället.)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag ger bara gräs nu på sommaren :).
Förra årets hö är nästan slut och det som är kvar är av kass kvalla.
Gräs = icke-torkat hö.
Jag går runt med min lie eller drar med händerna på ängar och längs småvägars-vägkanter :).
Gräsmattegräs är lite trist dock, mjukt och itne så näringsrikt.
/Lina R
Rönnbäcks Kaniner, registrerad kaningård #119 i SKAF
www.ronnbacks-kaniner.se
#7 Vi har flera olika sorters gräs på tomten.. vanligt kort, längre och tjockare, samt hårt gräs. :)