Vad tycker ni om detta?
Har nu vid upprepade tillfällen hittat mina egna bilder på andras hemsidor, här på KIF och nu senast på Blocket, tycker inte det är OK att göra så utan att fråga.
Är absolut inte OK. Du kan till och med polisanmäla sådant!
Är förbjudet enligt svensk lag att använda andras bilder utan lov.
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
Inte okej!
Mvh Järnskogens kaniner
Efter Regn Kommer Solsken

Ja man blir ju lite förvånad när man hittar en annons på blocket med min bild.
du har ju mail och telefon nr till den som la ut annanonsen.
HAHAHAHAHAHA…..
Verkligen inte ok….
/Lina R
Rönnbäcks Kaniner, registrerad kaningård #119 i SKAF
www.ronnbacks-kaniner.se
Ähm.. hur tusan kan de lägga ut din bild på blocket? eller är det en kanin du sålt till dem?
visst man kan nog anmäla stöld, men först kanske man antingen kan vända sig till profilen ifråga o be dem ta bort den och bryr de sig inte vänder man sig till blocket, eller den domänhost som hemsidan är på. men de flesta tror jag bara inte tänker sig för o absolut inte har ont uppsåt, samtidigt är de kanske heller inte hippa med internet-etiketten med att länka eller åtminstone ange källa,fotograf och sida, o cred el copyright disclaimer

#6 Kaninen i fråga kommer från oss, men det är ungar efter denna kanin som säljs. Det är väl inte hela världen, men man blir ju lite förvånad att man gör det utan att ens fråga.
#7 Visst. Det kan man väl vänligt upplysa dem om att man skulle önska att de frågade om lov nästa gång. Annars får de väl ta egna foton.
Det är inte ok.
Har hänt mig några gånger. Hittade en bild på blocket på mina kaninungar som skulle säljas. Fast det var någon annan som satt ut annonsen. 
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se