Kanin-(gnagar)blandning...
Måste bara skriva av mig lite, känner mig lite irriterad…
Mamma var in på djuraffären härom dan för att köpa pellets till mina kaniner. Då hon inte är kaninkunnig så bad hon någon i personalen om hjälp. Hon kommer hem med en säck kaninblandning. "Hon i affären sa att det var det bästa de hade, de ska ha en halv dl var om dagen."
Pfft, aldrig i livet. Såklart så var denna kaninblandning (gnagarblandning) affärens egna märke.
Nu gjorde det inte så mycket att det inte blev rätt foder, mina kaniner äter bara hö och får grönsaker/frukt några gånger i veckan. Pelletsen (gnagarblandningen) skulle jag bara ha som belöningsgodis och i aktivitetsbollen, inte som foder, så det spelar ingen större roll. Men jag tycker att det är så synd att djurraffärerna (inte alla, men de flesta), bara vill sälja och inte ser till djurens bästa.
Tack för mig. 
haha samma sak hände mig för ngra dagar sen xD <3
Ja det är synd att dem är så pass okunniga i många djuraffärer och att dem är så "egoistiska" och ska sälja så mycket som möjligt av egna märken/blandningar trots att dem inte är bra
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag håller med dig! Jag har allt för många gånger stött på okunnig personal i djuraffärerna. Man kan ju tycka att de ska ha koll men tydligen inte.. Har hittat allt från för små burar till okunniga utlåtanden och kaniner som bor på för små ytor. Tycker verkligen att detta är något som borde tas upp i Sverige!
Jag tycker absolut du ska gå in och säga din mening. Behöver inte skälla, men kan säga att du blev ganska irriterad när du skickade din mindre kaninkunniga mamma att handla och hon bad om det bästa för kaninen och de ger en värdelös blandning som det är allmänt känt för kaniner att det inte är bra för dem!! Dåligt av dem. tycker man som kund ska kunna kräva mer och dessutom har rätt att klaga.
Själv har jag ett projekt, att gå till djuraffären och bara formellt säga att jag tycker det är synd att min kanin blev tagen från sin familj till djuraffären när den var 6 veckor, visserligen lagligt, men alla uppfödare här verkar ju överens om att den ska vara 8 månader, minst! De är rätt ok i den djuraffären, de tar från en speciell uppfödare och man får med kontaktuppgifter till dem så att man kan ställa frågor till dem Men det känns som om jag skulle gå in och bara säga vad jag tycker, jag tänker att om djuraffären gjorde reklam för att kaninungar ej ska tas så tidigt (då det kan leda till klen hälsa och en oroligare kanin) så borde alla som vill ha kanin känna att det var i deras intresse - liksom i kaninens att vänta tills det är lagom. Så det så. Tänkte inte gå in och vara otrevlig, bara gå in och prata med dem. Tänk om de skrev på kanin"terrarierna" att de väljer att ta kaniner först vid 8 veckor för att det är bäst för kaninerna! Jag skulle få mer förtroende då!
Men visst de passade på o sälja på mig skräp i början: en stor saltsten formad som banan, som tur är gillar han den inte ens.
Man får helt enkelt uppfostra sin djuraffär :p