Kanin iFokus

Kanin

Etikettsjukdomar
Läst 3931 ggr
Ilya
0

Vad är detta?! *bild*

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Samma dag jag får hem min dvv unge hittar jag detta i hans ena öra.

Vad är det?! Skabb? Bitstår från burkompis? Någon annan ohyra?

Har höjt kontrasten i bilden en hel del för att det ska synas mer..

Ilya
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En till bild

mandyosv
0

haha, han har ju bara kliat sig i örat antagligen :)

Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:
Dvärgvädur, Magagaskar, mantelt & Vit blåögd.
Guldhamstrar i olika färger. Hemsidan: Makke & mandys superfina djur

Ilya
0

#2 Åh, är det så?! *andas ut*

[Jawa´s]
0

Jag tycker det ser ut som sår från att ha kliat sig, möjligtvis av öronskabb. Är det det så kommer det upp småsmå kryp/rester om man sticker ner en tops försiktigt

atlanta
0

Min ena kille får så där ibland oxå för att han kliar sig. Han blir lätt torr i öronen och då kliar han. Jag smörjer honom med lite babyolja på "hängörat" när jag märker att det behövs.

minaninar
0

Eftersom det är så sönderkliat så skulle jag kolla hos vetten. Kan vara skabb, kan vara infektion längre in i örat.

Min kanin kliar också otroligt våldsamt i öronen, men inte så det blir sår dock, men skulle plötsligt sår uppstå skulle jag bli misstänksam och åka in med honom.Tungan ute

Om du vill ha is i magen: testa att ta en droppe olivolja på fingret och badda försiktigt eller droppa med pipett ner i örat o massera lite.

Men är det skabb-sår så gör det väldigt ont på kaninen så var försiktig och verkar kaninen tycka det är extremt smärtsamt så sluta o åk in i stället.

mandyosv
1

#6 Tycker du verkligen de ser så sönderkliat ut? Cool

Jag tycker det ser ut som att han bara kliat sig och fått ett litet sår, hur ser de ut på våran hud när en kanin river oss? Flört

Jag tycker du ska vänta några dagar och se om de går bort =)

Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:
Dvärgvädur, Magagaskar, mantelt & Vit blåögd.
Guldhamstrar i olika färger. Hemsidan: Makke & mandys superfina djur

minaninar
0

Alright.. du kan ha poäng. men hålla uppsikt är bra. lite olivolja verkar vara ett mkt väl beprövat sätt mot öronskabb på kanin (visserligen helt klart ett husmors recept men ändå verkar det mkt tillförlitligt)

Men som mandy säger: vänta o va observant är ju också möjligt.Cool