Nya Lilla Grå =)
Hej! Nu har jag lite frågor angående min nya kanin Lilla Grå! Vad kallar ni färgen? Har ni några mer tips? förutom att inte ge någon mat förutom hö och gräs, för att hon är så fruktansvärt tjock och tung!? Visst är hon söt min lilla älskling? Så lugn och fin.
Undrar även vad ni skulle parat med för färg på hane? Och vad ni inte hade parat med för färg?
Har köpt henne från uppfödare!
Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:
Dvärgvädur, Magagaskar, mantelt & Vit blåögd.
Guldhamstrar i olika färger. Hemsidan: Makke & mandys superfina djur

Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:
Om hon är väldigt överviktig så är det som jag fattat viktigt att få henne att gå ner långsamt och successivt. Så jag tror ändå att du ska ha någon form av kraftfoder eller grönfoder. Anledningen är som jag förstått att om man sätter kaninen direkt på svältkur på hö och vatten när de har mkt inlagrat fett så uppstår sån där hepatisk lipidos (hepatic lipidosis på engelska iaf), när kaninen omsätter det inlagrade fettet till energi att förbruka. Det tillståndet leder till skador på de inre organen.
Jag tror jag skulle fråga veterinär om råd, eller leta upp någon sida som beskriver en viktnedgångsplan. Möjligen kan Lina R som är bra på foder och näringslära hjälpa dig? Men jag skulle trots det rådgöra med veterinär. Har du nån aning om hur mkt hon väger? Hur gammal är hon?
Hon är i varje fall en väldigt söt liten dam som man lätt blir kär i.
#2 Tack! Hon är 8 månader gammal! Ja hon får havre nu också litegrann, som de andra! Alltså, kanske överdrev jag lite med tjockheten, för grejen är att hon är större än mina andra kaniner, även de andra vädurna är hon större än… Men hennes mage känns verkligen stor! Kan lägga ut fler bilder imorgon när hon sitter bredvid en annan vädur och när jag håller upp henne!
Japp får se om Lina R tittar hit, hon blir nog hungrig av att titta på en sådanhär tjock kanin! Haha, nej jag skoja bara! 
haha
hmm… hon kan inte va me barn då? (ifall det är en omplacering som du t agit emot.. )
Men som sagt, det där med den hepatiska lipidosen är något att tänka på eftersom et är något som sätter igång i kroppen på kaninen väldigt snabbt vid näringsbrist. Men som sagt är hon en liten tjockis är det ju bra att så sakta försöka få ner henne. Lite hjälper det väl om hon har bättre plats att skutta på nu. Var kommer hon ifrån?
#4 Haha japp! Från uppfödare har jag köpt henne Lise-Lotte Abrahamsson =) Ja de får vi inte hoppas, jag ska låta henne gå ner sakta och skutta i hagen!
Vad tror ni om färgen?? :D
#6 blå
Nathalie Månsén
_http://thecityhelditsbreath.blogspot.com
http://kaninmagazinet.se_
#7 Ögonen är också blå va?? :D
Blå kaniner har blågrå ögon :)
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
#9 ahaa, jag har aldrig haft en blå kanin innan! Men min vit blåögda har mycket blåare ögon, därför jag vart osäker :o
Tack så mycket!!
Blå eller Egern , skulle jag gissa.
Men vet inte om det är min skärm som spelar ett spratt med mej. :p
grå blå =P