Vit på nosen
Hej! Såg idag när jag släppte ut kaninerna att kista var vit på nosen, alltså de är hennes färg… Är hon brokad eller nåt?
/Christel & kaninerna! 
Då är hon wienertecknad.
Jaså :) men hon har bara lite på nosen, räknar man det som wienertecknad? Mena kiara i inlägget:)
/Christel & kaninerna! 
Räcker med ett par strån för att räknas som wienertecknad.
Vad har föräldrarna för färg? Det kan mycket väl vara något annat än weiner. :)
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
#4 vit nosanlag..?
Har för mig att mormor var wienertecknad Eller lite på nosen också…
/Christel & kaninerna! 
Måste ju inte vara wienertecknat alla gånger, kan ju vara feltecknad holländarteckning också, men i ditt fall låter det som wienerteckning.
Jag föder främst upp vädurskorsningar med inriktnng på hoppning, men även lite dvärgvädurs kullar i normalpälsat, lejonhuvat och rexpälsat.
Har för tillfället två vuxna dvärgvädurs honor till salu, en rexpälsad och en normalpälsad.
För bilder/information:Blabarskaniner.weebly.com
Vilken färg? är hon? för om hon är vit, med lite vitt på nosen är det li liksom inte wienerteckning XD då är hon ju bara vit 
om hon är brun med blå ögon och vitt på nosen så var hon ju wienertecknat förut också 
om hon är brun med bruna ögon och vitt på nosen så kan hon väl inte vara wienertecknad?? :o
Är hon viltfärgad är hon ju vit på nosen också. Är det kaninen på avataren?
#8; wienertecknade kan även de vara brunögda :)
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt
Jo kaninen på avataren, men Man ser inte dät
/Christel & kaninerna! 
Så du menar inte det under nosen? Är hon vit på själva nosen är den antagligen, som resten skriver, wienertecknad.
Hon har en vit prick precis på nosen,:)
/Christel & kaninerna! 
#10 va kan dom! :o jag trodde att dom blå ögonen var liksom hela grejen… det som gjorde dom wienertecknade… men nu fattar jag ;)
Har du bild?
#14; Wienerteckning går inte alls att kontrolera hur det kommer fram. Själv har jag en här hemma med oddeye (Dell, ett brunt och ett blått) samt en brunögd(kaninungen) hon har enbart en prick i pannan. :)
Så om Katten_'s kanin har en vit prick på nosen och vet att där är vit bö ngn generation bak så är de inte alls omöjligt att kaninen är WT. :)
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt
#5; Nu förstår jag inte? :)
Med tanke på att hon har weiner i släkten lär det ju vara det det rör sig om. Annars hade det ex. kunnat vara holländarteckning.
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
#17 skämt
( finns inget vitnos-anlag däremot vitklo-anlag som ej är wien)
#18; Haha jo det vet jag, men då är jag med :)
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
Det kan vara wienerteckning, men jag tycker kaninen ser vuxen ut och därmed borde hon också ha fått sin slutgiltiga färg också?
Kan ju komma upp ändringar i och med fällningar, hade ju själv en kanin som gick ifrån hel vit till sobel/siames blå efter ett par fällningar 
Kan även vara att hon haft ett litet sår på nosen som gör att pälsen därefter blivit vit, förekommer ofta på hästar men kan även förekomma på andra djur såklart.
-.::Mvh Evve::.- Medarbetare på Kanin.Ifokus
----------------------------------------------------
Hoppas på det bästa, var beredd på det värsta!
----------------------------------------------------
www.evveesbjornsson.blogg.se <--- Min blogg
Har du bild?
ja på facebook
/Christel & kaninerna! 
hon kan va wienertecknad
Pojke - April 2016 💙
Pojke - BF 2022 💙
Tjeckoslovakisk varghund- 2014 🐶