Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 1094 ggr
FijaahM
0

dräktig slutat äta

Min kanin har slutat äta sedan ca två veckor tillbaka (inte helt) Hon äter inget foder utan mest maskrosblad men de är väldigt lite. Har provat lite olika saker och har provat att ge henne matolja, tänkte om hon var förstoppad.
Hon dricker inte heller ur vattenflaskan. Tog en spruta med vatten som hon fick i munnen idag så hon skulle få lite vätska.
Vad jag hade beräknat så skulle ungarna ha kommit för någon vecka sedan så har inte tagit henne till veterinären eftersom ungarna kan komma när som helst. 
Har kollat hennes tänder och de ser inte ut att vara något fel, men de kan ju vara något längre in i munnen? Hon börjat smalna av lite vid ryggen.

Annars är hon hyffsat pigg, boar för fullt Glad

Några tips? vad de kan va? Vad man kan ge henne?

Mvh Fijah! 
Fridamanheij.blogg.se

gaabriellaaa
0

Tror inte det finns några ungar alls om dom är en vecka sena .. Obestämd

Angående din fråga så vet jag tyvärr inte. Äter hon inte hö heller?

BamsePower
0

Dem kan sluta äta i samband med dräcktighet, det är vanligt. om hon boar är det ingen fara även om hon är över tiden. håll koll så hon inte blir nervös, rastlös eller får ont. då måste du in till veterinären ganska omgående.

FijaahM
0

#2: Okej, vilken tur att de är vanligt. Hennes tuttar har blivit ännu större såg jag idag. Hon ser pigg ut och är mkt i boet.

Mvh Fijah! 
Fridamanheij.blogg.se

FijaahM
0

Min andra hona som också är dräktig är tvärtom, hon har jättebra aptit hehe.

Mvh Fijah! 
Fridamanheij.blogg.se

BamsePower
0

samma med mina honor. en äter inget men en bara äter :P

FijaahM
0

#5: Hehe okej xd

Mvh Fijah! 
Fridamanheij.blogg.se