Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 1004 ggr
[El-sa]
0

Infekterad klo?

Min kanin bröt klon p.g.a att den var för lång och nu då vi har klippt de så tycker jag att den har ändrat färg och ser lite sköt ut. Då hon bröt den kom inget blod men den ser ändå typ infekterad ut. Vad skall jag göra? Gå till veterinär? Har detta hänt er? Tacksam för svar.

[_hsleiufhbtv]
1

Låter du klorna bli så pass långa att dom bryts..? Åk till vet och kolla upp.

minaninar
1

Åka till veterinär självklart. Inget att leka med, det kan spridas i kroppen snabbt.

Sedan ifall det nu var så att de blivit långa för det är svårt att klippa på din. Kolla upp med vetten eller i närmsta djuraffär, eller med någon kunnig uppfödare el dyl där du bor som kan hjälpa dig typ varje - varannan månad för en ringa peng? Typ 75:- spänn kostar det i affär i storstan. 130 nånting hos vetten. Bara så du vet ungefär vad det kan kosta.Skrattande

[El-sa]
0

#1 Efter som att jag har haft det lite jobbigt hemma och behövt flytta min kanin så har jag tyvärr inte hunnit. #2 Ringde och kollade men det var inget det var efter klo klippningen lite blod so m gjort klon brun typ.

[_hsleiufhbtv]
0

#3 det tar ingen lång stund. Det är bland det viktigaste att göra på en kanin. Dom kräver inte mycket skötsel (undantag för angora etc) så att klippa klorna när det behövs är väl det minsta man kan göra?

[El-sa]
0

#4 Efter som att jag tycker att det är svårt att göra det själv så vill jag göra det på en djur affär och eftersom att du inte vet vad jag gått genom så tycker jag att det är otroligt elakt att hacka ner på mig.

Jag kan även tillägga att klon ser fin ut då jag tvättat bort de blod som jag tyckte såg ut lite som en infektion.

minaninar
1

Vad bra att det är bra nu då, man kan ju hålla lite koll närmsta tiden om man vill vara på säkra sidan. Bra att du tar hjälp har du hittat ett ställe du kan få hjälp? Var kostar det där? Eller finns det uppfödare el kaninmänniska inärheten som kan tänka sig att hjälpa dig gratis?

[El-sa]
0

#6 Ja det skall jag verkligen göra, jag vill ju att min nin skall ha det så bra som möjligt. Jag klipper hennes klor i en djur affär i närheten och jag kommer så småning om att börja klippa de själv då de visar mig. Vet inte exakt vad det kostar men en liten peng och det är det värt tills jag känner mig 100% säker på att jag klarar det. Tack för lite uppmuntran! :)