Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 1326 ggr
nykanin
3

Kanin Leksaker

Hej! :)

Mina kaniner kan jag tycka ha ganska tråkigt ibland. de tuggar på inredningen även fast de har tugg pinnar :S

Skulle vara bra om ni kunde skriva lite olika leksaker som man kan köpa/göra till kaninerna :)

Mvh Linnéa

[Tilde]
0

Jag har en träboll med en bjällra i. Den tycker de både är rolig att kasta, rulla och bita i :P

Har även en stimuleringsboll som man stoppar godis/något gott i så rullar kaninerna på den för att få ut godiset.

Finns jättemånga tuggleksaker, men jag tycker att de ofta är alldeles för dyra i affärer.. Speciellt då mina kaniner tycker det är minst lika kul att bita i papper och kartong xD

bustjejen
0

Mina kaniner har en tunnel med 3 utgångar, den är rolig att springa i. Annars är det ju grenar och kvistar som de är roade av att både äta och lyfta och flytta och greja med.

När de bodde inne så brukade de få stora tomkartonger tex från Ikea eller ngt,  som jag skar små ingångar och utgångar i  att springa omkring i. Det är väldigt kul :-)

Lina R
0

Gjutrör i kartong (billiga på Byggmax) blir fina att hoppa på, springa in i och bita sönder.

Du kan göra egna leksaker av hampasnöre och träklossar, eller fläta ihop kvistar till ringar, etc etc etc :).

Plingbollar brukar också vara populärt.

/Lina R

Rönnbäcks Kaniner, registrerad kaningård #119 i SKAF
www.ronnbacks-kaniner.se