Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninungar-och-avel
Läst 600 ggr
[stampe1]
0

Ev, tjuvparning! :( help me!

Hej,

Jag har en Lejonhuvad dvärgvädurs hona,hon har samma storlek som en dvärgvädur.

För ca, 3 veckor sedan parade jag henne med min dvärgvädurs hane.Lät dom vara ihop lite mindre en en timme. Det gick jätte bra! Sedan tog jag ut henne till en av rasthagarna,

Medans jag var inne hos kaninerna så rymmde hon ut,hon hade tryckt ut en bit av nätet i hörnet av buren. Men nu kommer vi till den dåliga biten… Jag hade min Tyska jättesheck lös ute! en hane dessutom!

Båda kaninerna smet under uthusen på gården o jag fick inte fast honan, efter ca en timme så fick jag fast henne…

Jag misstänker att dom har parat sig medans dom var lösa!

Honan har haft flera kullar tidigare, men tror ni hon klarar det?

snart är det dags, vet inte ifall jag längtar, har ångest!

Fast det kan ju gå bra, eller inte…

En person jag känner tog 2 kullar med Belgisk jätte och lejonhuvad kaninungar, och då var mamman en liten lejonhuvad hona o hon klarade det jätte bra och fick 4 levande ungar. Den andra kullen tog dom  också med en mindre kaninhona, Belgisk jätte och hermelin, Hermelin honan fick 5 levande ungar… Skulle dock alldrig göra denna blandning!

Jag hoppas jag har lika bra tur som dom :(

Jag har känt på hennes mage o jag känner ungarna,dom sparkas o rör sig där inne i hennes söta mage <3 :(

snälla hjälp!

Linnet
0

Men parades hon med dvärgvädurshanen så lär hon ju inte ha velat para sig igen. Efter några lyckade parningar så brukar ju honorna säga stopp och vill inte bli parader fler gånger.

[stampe1]
0

#1: Ok, får hoppas på det.