Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 575 ggr
juliafrojd
1

Aggresiv-Supermysig?

Hej!

Jag undrar om ni haft/eller köpt en unge-hona som bitits och hoppat på en när man ska klappa den på eller under hakan och runthuvudet, som sen när den blivt äldre eller vuxen blivit supermysig och slutat göra sådär?

Och hur gjorde ni?

Peak303
1

Jag fick hem en vanvårdad kanin, som blivit slagen mm i sitt förra hem. Så ja hon attackerade allt, högg efter allt mm.

Jag kämpade med henne i 1-2 år och sen var hon en av de mysigaste kaninerna jag träffat! ^^

-'  Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt 

Stiinisen
1

Jag hade en hona som var sån hela livet , försökte i 2 år. 
Ja , hon fortsatte.
Och blev tagen av räven -11

Men jag älskade henne endå. :3

// Stina och Kaninerna

Min blogg ; http://zetterberg.webblogg.se/

minaninar
0

#1 underbartKyss (alltså att du jobbade med henne, inte att hon blev slagenGråter)

#2 Ja så kan det också vara.Tungan ute

Trådskrivare: alltså man ska inte klia under hakan, det tycker de inte om och dessutom är det en provokation ur kaninsynpunkt. Klia ovanpå huvudet, eller där hon verkar uppskatta det helt enkelt. Under hakan, tänk dig att någon petade dig i näsan hela tiden? Hur skulle du gilla det? Så ungefär känns det för kaninen.Tungan ute

Fridaaaa
3

#3 Vissa av mina kaniner älskar det att bli kliade under hakan;)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

AkaiTsuki
1

#3 Mjo man kan klia och så under hakan, utifall kaninen har tillräckligt mycket tillit. Min förra kanin skulle aldrig tillåta någon annan än jag att klia honom under hakan eller på bogen. Han tyckte om det men han ville inte att någon annan skulle klia honom där så därför säger jag man behöver tillit för att göra det ^^

//Joanna

juliafrojd
0

ok tack för alla svar :D

#3 Jo man akn klia kaniner under hakan, min ena kanin älskar de!

minaninar
1

Okej okej. Då vet jag. Men man kan ju alltså säga att det inte är det första stället man ska börja klia innan man har denna tillit från kaninen.