Utställning?
Om man har en icke wienert. kanin med endast h-bevis… Kan man testa att ställa ut den i en riktig utställning för att se vad den får för bedömning? Eller får man inte ställa alls om den bara har h-bevis? Undrar lite eftersom jag funderar lite över hur det går till vid dispanns? :)
E föresten vit blåögd en Godkänd färg? eller räknas det in i wienerteckning?
Man kan inte ställa ut en kanin med h-bevis,dem måste ha stamtavla och öron/ring märkning.Men man kan ställa ut demi PET. :)
Vit blåögd är en Godkänd färg? :)
Vit blåögd är godkänt.
För att ställa ut kaninen så måste det vara märkt med uppfödarnumret, det är alltså inget du kan fixa själv. Är uppfödaren SKAF-medlem? Annars kan du glömma det tyvärr.
Dispans kan du läsa om på skafs hemsida
Ok, ingen av mina är märkta tyvärr… Men om jag vill märka och ställa mina ungar då? Kan jag göra det utan att föräldradjuren är märkta eller har stamtavla?
#5 Nej,det kan du inte göra. Bara om det är en jätteovanlig färg eller ras kan man göra det,men det har väl inte du eller?
Ne, inte direkt… Dvv i rex å satin :)
#7 Dvv satin är väl inte godkänd som ras ens?
Satin är godkänt som pälslag på Dvv vad jag vet… De e väl Satinrex som inte e godkänt?
Du gör nog bäst i att maila riksstambokföraren. Förklara läget och fråga om det är möjligt att stambokföra ungarna på dispens.
lars-ake.asp@skaf.info
Ok , de ska jag göra :)
Dvärgvädur är godkänt i satin och rexpäls (ställt flera) ej i satinrex
rexpälsad är dock undantagen i nga färger ex egern o bourgogne
Har mailat Asp nu… Å frågat hur jag ska gå tillväga… E de någon här som har fått dispanns? Med vad och hur gjorde ni? :)