Kanin iFokus

Kanin

Etikettutställning
Läst 710 ggr
[luckymoa]
0

Utställning?

Om man har en icke wienert. kanin med endast h-bevis… Kan man testa att ställa ut den i en riktig utställning för att se vad den får för bedömning? Eller får man inte ställa alls om den bara har h-bevis? Undrar lite eftersom jag funderar lite över hur det går till vid dispanns? :)

[luckymoa]
0

E föresten vit blåögd en Godkänd färg? eller räknas det in i wienerteckning?

Zakarias
0

Man kan inte ställa ut en kanin med h-bevis,dem måste ha stamtavla och öron/ring märkning.Men man kan ställa ut demi PET. :)

Vit blåögd är en Godkänd färg? :)

[Luppa]
0

Vit blåögd är godkänt.
För att ställa ut kaninen så måste det vara märkt med uppfödarnumret, det är alltså inget du kan fixa själv. Är uppfödaren SKAF-medlem? Annars kan du glömma det tyvärr.

Zakarias
0

Dispans kan du läsa om på skafs hemsida

[luckymoa]
0

Ok, ingen av mina är märkta tyvärr… Men om jag vill märka och ställa mina ungar då? Kan jag göra det utan att föräldradjuren är märkta eller har stamtavla?

Zakarias
0

#5 Nej,det kan du inte göra.   Bara om det är en jätteovanlig färg eller ras kan man göra det,men det har väl inte du eller?

[luckymoa]
0

Ne, inte direkt… Dvv i rex å satin :)

Zakarias
0

#7 Dvv satin är väl inte godkänd som ras ens?

[luckymoa]
1

Satin är godkänt som pälslag på Dvv vad jag vet… De e väl Satinrex som inte e godkänt?

[Luppa]
0

Du gör nog bäst i att maila riksstambokföraren. Förklara läget och fråga om det är möjligt att stambokföra ungarna på dispens.
lars-ake.asp@skaf.info

[luckymoa]
0

Ok , de ska jag göra :)

zezagena
0

Dvärgvädur är godkänt i satin och rexpäls (ställt flera) ej i satinrex

rexpälsad är dock undantagen i nga färger ex egern o bourgogne

[luckymoa]
0

Har mailat Asp nu… Å frågat hur jag ska gå tillväga… E de någon här som har fått dispanns? Med vad och hur gjorde ni? :)