Dvärgvädur
Hej alla vänner!
Jag är ny här på sajten, men gammal kanin ägare!
Orvar min Fina rex dog för 2 år sedan efter att hans stora kärlek dött under födseln, antagligen av brustet hjärta då han var helt frisk!! :(
Det har tagit ganska hårt på mig då Orvar specifikt var som vårt barn, med oss överallt och tam och rumsren!
Efter mycket tänkande så skaffade jag mig en ZobelSiames lejonhuvad dvärgkanin, det känns som orvar är i denna lilla krabat då de är exakt likadana och Lilla Walter är nu en älskad Familjemedlem.
MEN En kompis är obligatorisk och jag Vill skaffa en dvärgvädur till honom men hittar inga alls! Häromkring.
Jag bor i Skurup, skåne och det behöver vara någon nära. Jag är även billös vilket kan vara ett problem.
Jag kör frontöppnad bur som alltid står öppen och lillen springer som han själv behagar och myser gärna med katten!
Finns det någon här som vill tipsa eller har en dvärgvädur unge som vill flytta hem till oss??
Massa Vänliga hälsningar
Ellinor :)
Välkommen hit! :)
Jag har en liten Lejonhuvad dvärgvädurs hona på snart 6v som söker ett nytt hem. Hon är sin pappa upp i dagen, lika social, nyfiken och mysig.
Har mer info om henne -> HÄR
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt
Hej Malin var precis inne och kollade på din sida!
Vad är tjejens kennel namn? Det är ju lejonhuvad som är så fina så det låter mycket lovande!
Tillägger att jag nu sett henne och vill gärna ses och träffa henne jag är förälskad! Hon är vad jag föreställt mig hur min vädur ska se ut! En kolafärgad dröm <3 Hur får jag kontakt?
Tack för snabbt svar :))
Hon heter Snowflake's Primrose, om de var de du menade ^^
Tror att hon kommer bli som sin pappa i pälsen! :)
Bild på pappa Bentley ^^
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt
Mejlade din hemsida precis! Jag är redan såld på denna sessa!
Min lilla kille är 9 veckor gammal så det blir en bra ålder för dem att växa upp ihop tycker jag, och han skall även kastreras när det är dags!
Både mamman och pappan är jätte fina! Pappan ser ut som ett mystroll!
Hon kommer hållas som sällskap här och vara en fri individ som jag skrev i inlägget! Få gå som hon själv vill och bli en riktig familjemedlen :)