Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 511 ggr
Mannez
0

Är det farligt för dom?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Är i upplösningstillståndet, min mormor har gett kaninerna chokladkulor som man äter typ till fruskost! är det farligt? för dem? Hon gav alla kaninerna och jag vet inte om det är farligt eller inte. Hjälp!

Såhär ser dom ut:

Hälsningar Amanda och kaninerna

[Luppa]
0

Haha, mormödrar…
Nej farligt är det nog inte som en engångsföreteelse, men se till att det inte upprepas. Kakao innehåller ett ämne som heter teobromin, som är giftigt för hund, risken finns väl att det samma gäller kanin. I flingor av den där typen är dock kakaohalten så pass låg så jag tror inte att det är någon fara.
Men säg till din mormor att hon kan plocka gräs eller något annat nyttigt i stället om hon vill ge kaninerna något gott.

Mannez
0

1# Okej, men är fortfarande orolig med tanke på att honan är dräktig, kan det påverka ungarna? För honan var den som åt mest.

Hälsningar Amanda och kaninerna

[Luppa]
0

#2 Det bör det inte göra, men jag är inte 100.

vespan
0

Bara en fråga varföe gedde hon kaninrna det?

[Luppa]
3

#4 Mormödrar tror att allt på 2-8 ben måste matas med något gott med jämna mellanrum. Skrattande

[_hsleiufhbtv]
0

#5 haha agree x)

[Tilde]
0

Jag har läst att choklad innehåller gifter som kaninens mage inte kan göra sig av med… Fast det där var ju inte riktig choklad, så det är nog ingen fara… :) Men du får nog skälla ut din mormor lite! Flört