Min kanin "dansar"?
Hej!
Jag undrar lite över ett beteende min dvv har för sig. Vore kul att veta vad ni har för uppfattning, jag är rätt så ny inom kaninkretsarna även om jag haft kanin i 2 år så har jag inte fören på senare tid verkligen tagit mig tid att fördjupa mig i deras naturliga beteende.
Bakgrundsinfo: Han är ca 9 mån och jag har haft honom sedan en månad tillbaka knappt. (hans förra familj ledsnade troligtvis när han kom in i tonåren för han sprejmarkerar/röjjer och nafsar en hel del)
Bullen fick köket som lekplats då min hermelinhona har sin i vardagsrummet och Bullen bökar sig under kompostgallerna om jag gör deras hagar i samma rum… *lol*
Hur som helst så spenderar jag ofta tid vid köksbordet för att hålla honom sällskap och när jag sätter ner fötterna så brukar han förutom att slicka på ovansidan, springa runt mitt ben som om jag vore en julgran i några minuter innan han lugnar ner sig.
Tilläggas kan att jag ofta sitter skräddare så jag har inte fötterna allt för ofta på golvet utan jag sätter ner dem/en när han ställer sig på bakbenen och lutar framtassarna på mig/krafsar försiktigt på mig.
Bullen gör inte såhär med min sambo alls, visst han går fram och luktar men inte mer.
Tack för er tid!
Haha, jaa, jag känner igen det där. Tydligen är de glada och leker när de gör så :)
Så gör mina hannar oxå, den ena är ca 4 månader och den andra ca 6 mån. De dansa runt mig och runt min ena hund som ofta ligger under bordet när de är ute. Tror de leker och "flirtar" med oss.