Satin och rex?
Kanske en dum fråga… men är inte så insatt i det här med Satin och rex päls…
**Kan vilken ras som helst vara Satin eller Rex pälsad?
**Vet bara att det finns på Dvv rex & Rex… :)
Och är de mindre värda om det skulle vara en blandras som är Satin eller Rexpälsad? T ex, Dvv/Lejonhuvad kanin
Kram Tilda & Djuren! ♥
// www.Ninbebis.weebly.se
Ninbebis, uppfödning med kvalitét
Hermelin finns med i rexpäls, satin vet jag däremot inte mer än satinangora :P
Sedan finns väl en ras som heter satin om jag inte minns fel?
Hur menar du mindre värd?
Du kan ju inte ställa en korsning, eftersom den ej har stamtavla.
Men personlighesmässigt är dem ju lika mycket värda:)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jo Vilken ras? som hälst kan ju ha de vet iaf att de finns dvärgvädur med både rex och satn, hermelin med rexpäls, angora med satin osv.
Men om alla är godkända för utställning vet jag tyvärr inget om.
Om de skulle vara mindre värda har jag ingen aning om, men iaf på dvärgväduren försöks de få fram rax, satin och satinrex på rastypiska individer så att de ska gå att ställa ut :)
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt
#1 - Okej tack! :)
Tänkte mer i pengar liksom..? Det brukar ju vara så att blandraser säljs för en billig peng medans renrasiga sälj dyrare… tänkte ifall det var annorlunda med Rex och Stain, ifall folk är ute efter pälsen liksom.
#2 - Okej, tackar! :)
Det är så att jag inte är så mycket för utställning för tillfället, så det skulle inte göra något om de inte var utställningsbara. Utan jag tänkte på om man kunde t ex köpa en rex eller satin Dvv och para den med en lejonhuvad? För det kan bli en Dvv/Lejonhuvad rex eller satin då va..? Dock är de ju inte renrasiga och kanske inte lika mycket värda (i pengar) som renrasiga då?
Kram Tilda!
För att de ska bli rexpälsade så måste båda föräldrarna bära på/ha rexpäls. Satin är dock annorlunda då de inte alls är säkert att de blir ens bärare på de.
Mjo är inte helle så mycket för utställning då jag tycker de hanteras dåligt på de, hört för många skräck exempel. Jag kommer själv ha mina första rexkullar i höst/vinter så är själv väldigt ny innom den biten. :)
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt
#3 För att det ska bli satin eller rex, måste både föräldrarna vara det eller en av dem och en är bärare. Parar med en ddv rex med en ddv blir det ddv med rexanlag :) likadant med satin :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Vilken blandras som helst kan va rex =) Jag sålde en hermelinkorsning som pappan va rex för 300 Han var ett halvår gammal och jag satte priset utifrån att han bar på rex.
Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:
Dvärgvädur, Magagaskar, mantelt & Vit blåögd.
Guldhamstrar i olika färger. Hemsidan: Makke & mandys superfina djur
#5 - Åh, okej det var precis det jag ville veta :D Tack!
#6 - Okej! :)
Kram Tilda! ♥