OT Lämna ut sin adress
Jag skulle skicka hem ett brev till amanda_b, som vann bildtävlingen och vann en biobiljett, då min pojkvän sa till mig "lämnar dom bara ut sin adress sådär till dig?! det kan ju vara farligt!"
Det har jag inte ens tänkt på, alltså att man skulle kunna tolka det som farligt. Jag menar, jag är ju bara en vanligt tjej på 18 år som är precis som vem som helst :) Men självklart ska man inte ge ut sin adress till främlingar och jag hoppas att alla vet det och följer den regeln! Även om jag inte ser mig själv som en farlig främling
Vi har ju dock bara haft 2 tävlingar där man skickar hem saker (2 biobiljetter) och utan er adress kan jag ju inte posta den.
I alla fall! Ville bara säga ge inte din adress till främlingar på internet, man vet ju aldrig! Men jag tror nog ingen är rädd för mig på det sättet! :P
Kram på er alla, ta hand om er!
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Haha, nej du är ju ingen främling
:D
- Mvh Emma
Vilket flummigt inlägg det blev ^^ Och jag tror nog alla vet att man inte ska ge ut sin adress. Men jag måste ju faktiskt ha adressen om jag ska skicka något och jag lovar er att det är faktiskt inte fara :P
Men ge inte till någon annan!
#1: Tack ;)

Jag skulle aldrig ge ut min adress till en främling som jag aldrig pratat med. Men jag har varit medlem här i mer än ett halvår och litar därför på sajtvärden (alltså Tina) eftersom jag ändå skrivit med henne i trådar m.m. ;)
Tror även jag att alla vet att man inte ska lämna ut adress bara sådär!
Men detta är ju en seriös sajt, och den har ju funnits länge innan ni började skicka hem saker. Det är ju annat om en sajt ber om adresser direkt för att dem "ska skicka hem saker" ;P

#5 Håller med! :)
Skönt att ni litar på mig iaf ^^ Blev så chockad när han sa det, jag hade ju aldrig tänkt på att man inte får lämna ut sin adress till MIG. Jag menar, man ska ju inte till främlingar, men det är ju bara JAG? Hehe :)
Tror nog att jag kan ta han om mig själv, så vid en ev. vinst eller dyl., så lämnar jag min adress till dig med varm hand Tina. ;-))
#8: Hehe, jo det tror nog jag också. Du skulle nog skrämma mig mer än vad jag skulle skrämma dig (folk brukar inte tycka att jag är så skrämmande) om jag skulle komma förbi för att.. Ja, jag vet inte ens vad man gör med någons adress. Gör inbrott? Kan man väl lika gärna göra hos grannen..
PM:ar…

Först trodde jag att du menade e-mail/msn adress, men sedan förstod jag att du menade gatuadress.
Jag tycker faktiskt att det är läskigt att lämna ut den, tänk så sitter det en pedofil bakom skärmen och ser adressen, eller som tina sa: att någon gör inbrott. usch :S
#11: Jo.. Man vet ju aldrig vem man har att göra med.. Vem som helst av oss skulle kunna vara vilken pedofil som helst och i "visa er" trådarna kan man lägga in en bild på sin dotter, sina syskons döttrar eller googla efter någon bild och låtsas att det är en själv. Så man ska alltid vara lite försiktig.

vad betyder OT ? ser det överallt
Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus
#13: OT = Off topic. Annat än ämnet (ämnet är kaniner). Så alla trådar där det står OT handlar om någonting annat än ämnet för sajten.
Helt rätt. Man ska vara försiktig med vad man säger till folk. Dessvärre är det i dagens läge inte det minsta svårt att ta reda på saker om en människa bara man vet var man ska börja leta. =/
Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft