Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninungar-och-avel
Läst 4751 ggr
[Plumskaniner]
0

hona eller hane?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tycker ni detta ser ut som en hone eller hane? c:

Ungen är 5 veckor på denna bilden!

kaninjosse
1

En hona :)

[Airo]
0

Det är en solklar hane.

CorneliaAndersson
0

tror också att det är en hane :)

/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus

Viccan92
0

Jag tycket det ser ut som en hona.

Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast

kaninjosse
0

Lägg upp en till bild, jag tror på en hona eftersom det är ett sträck och inte en cirkel.. svårt med en bild

[Airo]
0

#5 Hanar har ingen direkt cirkel, om man ska vara exakt.

http://kanin.ifokus.se/articles/4d715841b9cb46222d067d27-konsbestamning - kolla där, på 8 veckor. Hanar är rätt lika honor, bara det att dom inte har några blygdläppar, plus att deras kön är längre ifrån analen.

Säger som sagt hane, och håller vid det.

Totte Trumpet
0

Hona !

[Plumskaniner]
0

Jämförde två bilder, alltså denna och en på en hane. Är solklart en hane, men tack för all hjälp :3 Blev dock lite rörigt då det oftast blir lite gaolet när alla gissar på olika. Men ja, har i alla fall kommit fram till att det är en hane :)

Beatrice_Love_Kaniner
0

haaane!

/Hälsningar Bea och kaninerna

Uppfödning av rex hermelin

Linnet
1

#6 Hanar har en helt cirkelrund öppning, medan honorna har en avlång öppning. Jag har väl könsbestämt ett par hundra ungar, men kan inte avgöra säkert av denna bild, behövs fler bilder och att man trycker lite mer.

[Plumskaniner]
0

#10 - Dock är det ju så, att om du kollar på hanen som är 8 veckor och min bild, så ser det i princip exakt likadant ut c:

[Airo]
0

#10 Tycker dock inte hanen som är 8 veckor på sidan jag länkade ser direkt rund ut ;) vet att dom är runda om man säger så, men om man ser det från den "vinkeln" så är de ju inte direkt runda.