Hoppa kanin???
Jag undrar om man kan hoppa med en kanin som e under 3mån om h*n inte har sele/koppel på sig, allså inte åka bort och hoppa utan bara (små) hinder hemma, typ 20cm max! bara typ en gång per vecka.?
Jag satte fram hinder i hagen till min 10v gamla hane och han sprang där och hoppade.
Sålänge du inte har koppel på kaninen så skulle jag ju säga att de är okej :)
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt
Nej jag tycker inte det är lämpligt. Max 5 cm i så fall, inte mer.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Tror inte att det kan skada. Mina små gör höga glädje skutt hela tiden och det ser ut som att dom ska bryta ryggarna av sig när dom gör sina knasiga glädje skutt.. haha. :) Men jag tycker inte att du ska hoppa så högt, som Frida sa, max 5 cm. Tror dock att du bör vänta tills kaninen är 4 månader innan du börjar hoppa, regln finns av en anledning. :)
- Medarbetare på Lockar ifokus.
https://nouw.com/rosettagabriella - In och läs!
Jag skulle inte gjort det då kaninerna fortf växer osv :) Jag vet hur jobbigt det är att vänta ;)
Det skulle jag inte göra. Iallafall inte 20cm, spelar ju ingen roll om kaninen har sele på sig eller inte. Max 5-10cm istället, men tycker du ska vänta
Förstår faktiskt inte, varför man ska ha så bråttom?
Märkt det, att många hastar med vissa saker. Bättre att vänta lite för länge än att börja för tidigt:P
Jag tycker absolut att du ska vänta , såklart kan det vara svårt att vänta.
Men som #6 säger bättre att vänta , än att börja för tidigt.
Sen 1 gång i veckan är nog för ofta om hon nu är så liten.
Kanske om man testar nån gång , men inte börja träna.
Vänta. Det finns en anledning till att kaninen inte får tävla förrens den fyllt 4månader och jag tycker man ska hålla sig till det.
De var min kompis som undra. ;)
#7 vem´''hon´´?
5 cm, ingen fara.
20cm, för mycket. Vänta med det tills kaninen är äldre.
/Lina R
Rönnbäcks Kaniner, registrerad kaningård #119 i SKAF
www.ronnbacks-kaniner.se
lite OT men när kan man börja använda sele?
#12 Från 3 månaders ålder.
ok hur gammal är min kanin hon är född 4 april.
tycker du kan vänta lite till! :D
HAHAHAHAHAHA…..
#14 Du vet väl hur länge du har haft det? 9 veckor gammal är den då, så minst 1 månad till måste du vänta.