Pendla
Såg nyss ett papper med skilsmässoansökan mellan mamma och pappa, dem har inte berättat något men jag är ganska säker på att dem kommer skiljas. Men vad ska jag då göra med kaninerna? Vi ska ju få en ny idag också. Det bästa vore ju att omplacera dem, det blir ju så stressigt att pendla fram och tillbaka. Jag har desseutom ingen aning om var vi hamnar, pappa har inget jobb så där blir det nog en lägenhet och huset kommer vi nog inte ha kvar. Usch alltså, vad jobbigt allt blev. Mamma jobbar runt i hela Sverige och det är väldigt olika hur många dagar hon är hemma och dagar hon jobbar, men vi kommer bo mest hos pappa. Dem vet inte ens att jag sett pappret, trots att det låg helt synligt.
Visst är det bäst att omplacera dem?
Men oj vad jobbigt för dig :( Konstigt att de låter dig köpa en ny om du ändå ska få pendla mellan två ställen… Jag vet faktiskt inte hur stressigt det är för kaniner att pendla mellan två hem, men det vore supertråkigt om du måste göra dig av med kaninerna 
#1 Jag har faktiskt ingen aning, vet inte hur dem tänker. Dem kan ju inte bo hos mamma för hon är ju borta flera dagar i sträck och inte hos pappa heller, han vill inte ha hand om kaninerna. Men dem säger ju ingenting heller.
Kan du fråga? Om du säger att du har sett papperna så måste de ju förklara hur de har tänkt..
det finns ju kaniner som går på hopptävlingar ca 1 gång i veckan, där är det då många folk och ljud.
så tror ej det är så stressigt bara att det är lungt första gångerna, och att du tar med dig lite av det gamla ströet så att dom känner lukten
trokigt :(
men lycka till med kaninerna !!!! :)
HAHAHAHAHAHA…..
Råd din pappa att skaffa lägenhet på bottenplan, eller hyra en stuga, eller lägenhet med uteplats & gräsmatta då.
Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:
Dvärgvädur, Magagaskar, mantelt & Vit blåögd.
Guldhamstrar i olika färger. Hemsidan: Makke & mandys superfina djur
#3 Jag kanske ska göra det, men vill helst låta dem säga det själva.
#4 Men inte att åka på tävlingar och sånt, jag kommer ju isåfall bo på två ställen.
#5 Men jag vill inte att pappa ska ha hand om dem när jag är hos mamma då, om jag försover mig någon dag så han behöver ta hand om ninusarna kan jag sluta vid två och när jag kommer hem har han fortfarande inte fyllt på deras hö.
Usch vad jobbigt för dig…
Skulle kunna tänka mig att det kan bli jobbigt för kaninerna.. Sen beror det ju på också.. En nervös kanin skulle säkert bli väldigt stressad av att flytta av och ann, medans en ganska lugn kanin kanske inte skulle ha några problem med det. Omplacera tycker jag att ska vara din sista utväg.
Tycker att du ska konfrontera dina föräldrar, och fråga dem. Kanske de har någon lösning.
Kramar♥
~ Kram Nadja ♥
♥ Ålandskaninhoppare ♥ Vardagsblogg ♥ Kaninblogg ♥
Eftersom du kommer bo mest hos pappa så känns det inte som att det kommer bli alltför stressigt, det är ju inte som att det blir varannan-vecka.
Och även om det vore varannan-vecka så vänjer sig djuren snabbt, bara dom alltid har sin bur på samma ställe, samma hö, samma kraftfoder, allt luktar bekant.
Jag kan tipsa om att köpa en transportbur från Ivan (www.rabbiman.se) så att du kan frakta alla samtidigt. Jag använder "Tåg-buren" (min design) som 6-fackare till hermeliner och 3-fackare till större. Till riktigt korta resor kan man använda den som 12-fack till pyttehermeliner.
/Lina R
Rönnbäcks Kaniner, registrerad kaningård #119 i SKAF
www.ronnbacks-kaniner.se
#7 Jag ska kanske prata med dem sen.
#8 Men det kommer bli nästan varannan-vecka, oftast iallafall. Och dem kommer ju inte ha samma bur, vi kan inte ta med deras burar varje gång.
Jomen samma bur varannan vecka :). Att dom har sina permanenta boställen som luktar som dom är vana, men det är två olika boställen :).
Precis som för dig :).
/Lina R
Rönnbäcks Kaniner, registrerad kaningård #119 i SKAF
www.ronnbacks-kaniner.se
Jobbigt.. :/ Du kan kanske testa att ta med dom? Märker du att kaninerna mår dåligt av flytten så är ju alltid ompl. ett alternativ. 
- Medarbetare på Lockar ifokus.
https://nouw.com/rosettagabriella - In och läs!
#11 Ja, jag får väl testa. Vill helst inte bli av med mina älsklingar.
#12 Nej det förstår jag! :)
- Medarbetare på Lockar ifokus.
https://nouw.com/rosettagabriella - In och läs!
Min kanin pendlar mellan två hem varje vecka och han mår jättebra :) Han sover under bilfärden och blir inte stressad av att bo på två ställen :)
Gud vad jobbigt för dig! Lider verkligen med dig och vet hur det känns. Du behöver kanske inte omplacera dem, jag tycker att du ska vänta först och se vad dina föräldrar säger. Kan du inte fråga dem? Fråga hur allt ska bli och om du kommer ha möjlighet att ha kvar kaninerna och få hjälp med dem när du bor på olika ställen? Det gäller att inte ta ut allt i förskott.. Lycka till!
Hur ska du göra med Jeroba djuren du kanske ska skaffa då?
Ska du pendla med dom då? Och bygga två jättestora burar, en hos din pappa och en hos din mamma? =)
Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:
Dvärgvädur, Magagaskar, mantelt & Vit blåögd.
Guldhamstrar i olika färger. Hemsidan: Makke & mandys superfina djur
Jag tror det kommer gå bra att de flyttar med dig. Det kanske blir stressigt för dem de första gångerna, men så småningom vänjer de sig nog och tar det rätt cool. Dina föräldrar får väl anstränga sig att det inte ska bli så jobbigt för dig. Det är de som ska se till både att du och dina kaniner har det bra.
Jag skulle säga att jag sett pappret, för det är dig det är mest jobbigt för att gå och veta. De ska ju ändå tala med dig, så det är väl lika bra att sätta igång. Då kan du ju berätta att du oroar dig för hur det ska bli och var ni ska bo och hur du ska kunna ta med dig kaninerna fram och tillbaka.
Skitjobbigt för barn när föräldrar skiljer sig.
Men du ska inte vara duktig för deras skull, det är de som ska bry sig om hur du har det.
#16 Skiljer dem sig ska jag inte skaffa några fler djur.