Vilken dag????!!!!
Nu har mina ungar kommit så jag undrar vilken dag man får ta ut dom för att kolla färg, ta kort m.m :)
Snabbt svar tack :)
<3 www.anglabackenskaniner.weebly.com!! Tips - Fakta - Uppfödning av lejonhuvad kanin! <3
Beror väll på honan… :P
Vadå? ;) Förstår inte vad du menar :P
<3 www.anglabackenskaniner.weebly.com!! Tips - Fakta - Uppfödning av lejonhuvad kanin! <3
1# menar nog att alla honor reagerar olika när man tar/hanterar bebisarna
Hemsida www.flaffys.se
Mail sixten-@hotmail.com
Min hona bryr sig inte så mycket när jag kommer i närheten av dom. Kan man göra de då den första dan eller efter en längre tid? :)
Precis som Sixtenblixten säger ^^
Så de spellar ingen roll för ungarna vilken dag de är?
Hehe är lite orolig att jag ska göra fel..
#6 Först kan du ju pröva att bara titta i boet, utan att röra ungarna. Och så kan du "smörja in" dig i honans päls, för att lukta mer som hon :)
Du behöver inte ta ut dem innan de är lite större. Det är vettigt att kolla igenom boet varje dag för att se så ingen ligger där och är död, men jag tycker personligen att man inte behöver ta ut nyfödda ungar och fota var och varannan dag.
Jag tar ut dem i handen en kort stund dag ett om honan accepterar och räknar dem, kollar efter ev döda i botten av boet och låter dem sen ligga tills de börjar öppna ögonen. Öppnar boet och räknar varje dag dock, men låter dem ligga kvar.
Ljustadalens kaningård
Okej Tack! Var ute och kollade hur hon reagerar men hon brydde sig inte så jag räknade dom och tog en bild. Var de rätt gjort? För mamman bara satt och kollade på. :)
Ojj svarde till #7 såg inte att #8 hade skrivit ;)
#8 Okej! De var så jag tänkte! Jag tog ju inte precis fram fotogrejerna utan bara kollade på dom så ingen var död och tog nått kort i :)
Ursäkta mitt trådkap men jag undrar lite samma sak. Har nu 7 små efterlängtade gryn. Jag kollade första dagen utan att röra ungarna och räknade till sju och alla rörde på sig. Dag två lyfte jag lätt på locket och det verkade ok. Jag har inga planer på att ta upp ungarna ännu men bör jag gå igenom alla och kontrollera att alla lever och i så fall hur ofta.