Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 612 ggr
Viccan92
0

Hur kommer det sig?

Som det flesta säkert vet så försöker jag ju sälja mina kaniner. Tänkte ju ha kvar dem som blir kvar. Ni vet ju själv hur det gick. Men strunt samma det är inget inlägg om det. Hade fyra vuxna och tre ungar till salu. Har alltid trott att ungarna skulle bli sålda först men nej tre vuxna är nu sålda. Alltså en vuxen kvar och alla tre ungarna. Hur i hela friden kommer det sig? Eller är det jag som missuppfattat det hela och det är vuxna som blir lättare sålda.

Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast

ninor
0

Jag gissar på att om dina kaninungar hade varit leveransklara när familjen var där för att köpa kaniner så hade situationen varit helt annorlunda. Gissningsvis hade du inte haft några kaninungar kvar då, men fler vuxna…

Viccan92
0

#1 Ja då ja men dem har ju varit ute på blocket och det är bara den vuxna honan och hanen som dem ringer eller mailar på. Någon få på ungarna men det är väldigt få.

ninor
0

# 2 kan ju också vara så att många som hör av sig är nybörjare och därför vill börja med en vuxen för att prova på först, samt kanske tänker att de inte lever lika länge "om de skulle kännas fel" ?

Eller också vill de ha kaniner att avla på, och "orkar inte" vänta tills ungarna är tillräckligt gamla?

Viccan92
0

#3 Nybörjarna som har ringt har velat ha ungar. Dem säger att dem ska ringa upp senare men gör inte det. Man sitter och väntar och bär med sig mobilen överallt men är det någon som ringer upp igen Nej.

mandyosv
0

Många kanske vill ta egna kullar i sommar och köper därför en hona =)

Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:
Dvärgvädur, Magagaskar, mantelt & Vit blåögd.
Guldhamstrar i olika färger. Hemsidan: Makke & mandys superfina djur

Viccan92
0

#5 Har sålt två vuxna hanar och en vuxen hona. Honan ska bli sällskapskanin till en 4årig hona. Så inte så troligt.