Läggersig ner?
Hej idag när jag var ute hos min kanin så Sprang hon som vanligt runt och skulle undersöka allt som jag hadde med mig in i buren. Men plötsligt så la hon sig ner i spånet och typ rulade runt. såg ut ungefär som en häst som rullar sig. Min fråga är alltså varför hon lägger sig ner och rullar?
Hon tycker kanske det är skönt? :)
jag tror hon gör det för hon tycker det är skönt, är dock inte helt hundra men min kanin gör typ så också fast inte riktigt rullar runt
hälsningar cornelia med kanin och hund
(har bara haft den i en dag)
Min ena kanin gör det när hon är inne på natten, rullar sig så det blir en grop i spånet och sen sover hon i den gropen =)
men om det kommer plötsligt kan det vara magproblem
Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:
Dvärgvädur, Magagaskar, mantelt & Vit blåögd.
Guldhamstrar i olika färger. Hemsidan: Makke & mandys superfina djur
Tycker det är skönt eller är sugen på PARNING :).
Mina gör så när jag har nybytt till torv åt dom, eller är suuuuperkåta.
/Lina R
Rönnbäcks Kaniner, registrerad kaningård #119 i SKAF
www.ronnbacks-kaniner.se
Mina lägger sig alltid ner för att vila. Då rullar de runt sådär. T.ex. på varma dagar så lägger de sig ner så i skuggan :)
Mina 2 förra lejonhuvade ddv gjorde så när dem tyckte det var skönt eller när dem var busiga :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
haha! de ser ofta vädligt roliga ut när de gör det men det tyder väldigt sällan på sjukdom eller smärta. Det är nog så att hon är lycklig och vill bara busa av sig lite genom att göra massa tokiga saker! min hane är helt förälskad i nybytt torv han lägger sig ner i ena änden av buren och trycker sig framåt på rygg och gnuggar och rullar runt tills han kommit till andra sidan av buren :) haha, det ser faktiskt väldigt kul ut, men han gör det alltid i samband med gläjde hopp :) De kan få sina små fnatt när de beter sig hel tokigt :) det är nog ingen fara alls. hon trivs nog bara väldigt bra där hon är :)
okej tack för alla svar