Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 599 ggr
Wilma_00
0

Hur kan jag göra?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej, min kanin är rädd för männsikor, jag är med henne en stund varje dag men hon är fortfarande rädd för att man ska lyfta upp henne Rynkar på näsan Hon är en jätte snäll kanin men jag vet inte varför hon inte gillar sällskap hon vill helst vara ensam…Rynkar på näsan tips? man kan göra för att hon ska få förtroende för mig! Asså det går att lyfta upp henne men det kan ta en stund

[Tilde]
0

Min kanin Charlie var extremt rädd när hon först kom hit. Hon vågade inte ens vara nära mig eller sambon. Jag gav henne bara tid till att vänja sig och inse att jag inte är farlig. Idag kan hon hoppa upp på mig för att tigga mat och jag får klappa henne när hon är i buren. Hon gillar fortfarande inte att bli klappad utanför buren och hon är i princip omöjlig att ta upp. Charlie är nog helt enkelt en kanin som inte gillar människor så mycket. Men det gör inget för min del Glad

Jag tror att hon kommer att bli mindre och mindre rädd ju mer tiden går. Länken som #1 gav borde du följa, men ibland får man ju såna kaniner som Charlie, som föredrar sällskap av en annan kanin framför människor.