Ska de vara så?
Hej.
Allså min kanin är en okastrerad hane på år.
Allså säg inte att jag är äcklig nu men man måste ju kolla om sina kaniner har tex festingar och sånt så satt jag och borstade i baken på Muffin, så såg jag att brevid hans kön ``snopp´´ så var de nåt typ svårt och förklara men de såg ut som att de var som någe typ av smulor brevid snoppen på bägge sidor ska de vara så? liksom bara såg de satt inte och petade vid hans lilla grej eller vad man ska säja.
Kom inte på nån bra rubrik.
Jag tror att det bara är smuts.
men de är liksom typ päls brevid snoppen då och sen om man tar fingret och drar jättelöst så kommer de skinn brevid snoppen och i där är et typ smulor. Vet att de låter äckligt de tycker jag med men de är liksom svårt att förklaa.
Är det inte små hudflagor då, typ som mjäll eller hur man ska beskriva det?
Kan du ta ett kort?
Ja kanske ska fråga.
De gick inte och få någon bättre bild. sory.
Är det brevid könet?
Både honor och hanar har en körtel på båda sidor om könet. Kommer sekret ur den, som torkar och då blir det hårda brunaktiga skorpor som luktar illa.
Inget konstigt, och du är inte äcklig som kollar. Jag kollar mina kaniners kön med jämna mellanrum för att se så att allt står rätt till, det tycker jag alla borde göra.
dubbelpost
När det torkar så kan man faktiskt hjälpa till att tvätta bort det med lite ljummet vatten och en tops. Ifall det är mycket. Det är den geggan som på något vis hamnar på bajsarna och sänder doftmeddelanden till andra kaniner om vem som varit där och vems territorium det är. Viktiga grejer alltså. Nej det är inte konstigt alls att kolla. Håller med ovan. Ska man göra. Man ska kolla rumpan med i synnerhet ifall det är problem med lös avföring annars kan det bli fluglarvsattack. Så det är bara bra. En del av putsningen och hälsokollen.
#9 ja.
tack, så alla kaniner har de?
#14 Alla kaniner har såna körtlar, ja.