Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 588 ggr
Linnet
0

VIlken natt

Regn och storm hela gårkväll och hela natten. Hade tre burar som det blåste och regnade rätt in i. Började med att sätta in en mamma med kull i innebur i lekstugan. Senare på kvällen när jag tittade till dom så var två ungar i en annan bur helt dyblöta, satte dom i transportbur inne över natten, dom yngsta 2 veckor gamla ungarna fick vara kvar dom låg ju tryggt och torrt i boet, men satte för en skiva så det inte skulle blåsa och regna in. En av dom vuxna kaninerna i betesbur har suttit ute utan tak i regn och blåst hela natten trots att det finns hus att gå in i, hur korkade är dom egentligen??  Nu på morgonen när jag tittar till dom så har ett tak blåst av på en tvåvåningsbur på ben, hona satt inne i huset som tur var, dom 2 veckor gamla ungarna och mamman i nedre våningen satt i sitt bo, där var det jätteblött, har väl kommit in vatten där för att taket blåst av på den övre antar jag. Så det var bara att snabbt ta in dom i innebur. Dom verkar då må bra i alla fall och torkade ganska snabbt när som fick torrt underlag, ligger nu i en låda med en handduk.

atlanta
0

Fy vad jobbigt, hoppas ingen blir förkyld. Pissigt sommarväder Rynkar på näsan

Inaarah
0

Men oj! Vilken pärs. Hoppas allt går bra med dem.

LitenPyssling
0

Håller med #2, vilken enorm pärs alltså!
Hoppas allt går bra och att förkylningar undviks, lät inte alls roligt det där.

-.::Mvh Evve::.-  Medarbetare på Kanin.Ifokus
----------------------------------------------------
Hoppas på det bästa, var beredd på det värsta!
www.evveesbjornsson.blogg.se <--- Min blogg

Linnet
0

Är ju mest orolig för dom små, men tror att dom mest bara pälsen som var blöt, men nu får dom nog stanna inne tills det blir sol och värme igen, vilket lär dröja till frammåt helgen. Nu ska bara burarna tömmas på allt blött, så dom får torka upp.

LitenPyssling
0

#4 Ofta är det bara utsidan av pälsen som är blöt och längst in är de torra. De har ju vattenavstötande päls så förhoppningsvis är det bara det yttersta som är blött.

-.::Mvh Evve::.-  Medarbetare på Kanin.Ifokus
Hoppas på det bästa, var beredd på det värsta!
www.evveesbjornsson.blogg.se <--- Min blogg

Linnet
0

#5 Jo det kändes så, dom verkade inte nerkylda, så det går nog bra med dom.

[Emma--]
0

Ja vädret var ju inte så trevligt igår. Hoppas det går bra med kaninerna