Fel på örat?
En av ungarna i kullen Dell fick har båda öronen på 1 och samma sida, har satt det andra örat på sin sida igen men det åker tillbaka :S Vet ej hur många gånger jag lagt örat på andra sidan men det åker tillbaka igen x)
E det något fel på örat då eller e det bara kaninen som vill ha det så? :O
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt
En unge i min förra kull hade också båda öronen på samma sida, men det rättade till sig till slut ;)

En unge i min kull hade också så, Diezel. Fast han tog tillbaka örat ibland. Han är bara 10 veckor gammal nu. Men det fixar sig nog, vet inte hur han har örat nu, han har ju flyttat till sin nya ägare.
#1, ok :) Var lite orolig för att hennes öron skulle förbli sånna. Så man kan ju hoppas att det fixar sig ^^
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt

Har också en kull där flera av ungarna har likadant och hade nån unge förra året som hade så också, men det rättade till sig.
Min unge har likadant, men nu har han fått ett sår vid rotren. VAD SKA JAG GÖRA? hjäälp snälla:(
Ring veterinären först. Roslagstulls djurklinik i Stockholm kan man ringa, ifall du inte har bra kaninveterinär i närheten och fråga om råd.
Har fått för mig från andra här att man kanske kan massera örat på nåt vis så det lägger sig rätt. Har för mig NinniH skrev nånstans att hon jobbat på något bångstyrigt öra. Men kan minnas fel. PMa?
Men sår ska man väl fråga om hos vet.
Massrar varje dag. visade det för mamma, såret är läkt, är en skorpa bara nu. men de ser ut som han har rivit sig någonstans…
Ok, kolla inuti örat om du ser nåt. Men det kan vara en infektion i innerörat, men jag tror att då skulle du nog märka andra symptom. Kanske är det som när bäbisar får tänder, det kanske kan klia lite och lägga öronen, eller som om en stretar åt ett håll, men ligger åt ett annat? No idea. Men bra att det läkt.

#5 Örat kommer att lägga sig rätt så småningom, har haft flera ungar som haft likadana bångstyriga öron, men det fixar sig av sig själv, såret kommer ju att läka, så det är nog inget att oroa sig för.