Kanin iFokus

Kanin

Etikettutställning
Läst 1258 ggr
[_annaH]
0

2 dagar utställning

Hur fungerar det egentligen med 2 dagars utställning? Måste man ha fler än 2 kaniner anmälda ?

Det är nämligen en utställning i alingsås 6-8 juli o jag vill ställa Elvis där då min faster bor i alingsås. Kan jag eller inte?

natha-mjau
0

Nej det måste man inte. du kan ställa en kanin :)
det har jag gjort.

[_annaH]
0

Ok va bra =) Ställs han båda dagarna då?

Norberg90
0

Kaninen ställs bara ut en av dagarna i detta fall fredagen :)

Http://Angies-Kaniner,se

Lejonhuvad Kanin i Zobel Blå, Zobel Blå Manteltecknad och Madagaskar.

Dvärgvädur i Viltgrå

natha-mjau
0

#4 när jag har anmält mig till utställning som är 2 dagar har jag fått ställt båda dagarna.
Men det kanske är så överallt?

Lina R
0

Kaninen kanske bedöms under en dag men alla kaniner måste sitta i utställningsburarna under hela utställningstiden.

Ofta sker bedömningen första dagen, sen sker särbedömningar av högpoängarna dag två.

/Lina R

Rönnbäcks Kaniner, registrerad kaningård #119 i SKAF
www.ronnbacks-kaniner.se

natha-mjau
0

jooo det var de jag menade också. x)

[sstorm]
0

Alingsås är en 3 dagars dessutom

[_annaH]
0

Okej då vet jag :)

#8 Ja det va det ju :o trodde det va 2 xD

[_annaH]
0

Ska man ha med sig mat då? Hö o vattenflaska är väll en självklarhet =)

Är det något mer man ska ha med sig?

[sstorm]
0

#10 Hö och vattenskål brukar man få på Alingsås, så matskål och pellets är det du behöver.

[_annaH]
0

#11 jaha okej :) dricker han ur skålen fast han är van vid flaska tror  ni?

[sstorm]
0

#12 Ja, det brukar de göra

mlinz
0

Kaniner brukar ju kunna "lukta sig" till vatten. När jag satte in vattenautomater till mina i våras så förstod typ 18 av 20 att de skulle dricka ur den direkt, bara 2 som jag fick lära :) 
Skål är ju dessutom lättare än flaska :) men jag brukar se många som har med flaska i Alingsås också :)

[_annaH]
0

#14 Va bra :) Har aldrig haft skål till mina kaniner så aldrig vetat om dom vet hur dom ska göra ifall man byter ut vattenflaskan, men tror ändå jag tar med den ändå!

Är det någon mer som ska ner dit? :)

mlinz
0

Jag brukar ha med mig tält ;)

Lina R
0

Det kan vara mysigt för kaninen om du har med en hötunnel eller något den kan gömma sig i. Den ska ju sitta länge och bli stirrad på av många.

/Lina R

Rönnbäcks Kaniner, registrerad kaningård #119 i SKAF
www.ronnbacks-kaniner.se

ninor
0

# 14 helt OT men hur lärde du dina att dricka i flaska?

Jag har nämligen två kaniner som vägrat vattenflaska sen dag ett. Och det blir ett evigt bytande av vatten eftersom det kommer allt möjligt i vattenskålen….

mlinz
0

#18 Stoppade in fingret genom gallret och petade på nippeln, en nyfiken kanin får en vattendroppe på nosen ;)

Elshira
0

Man kan kleta något gott på pipen, typ morotspuré eller lite banan. Och när kaninen är där för att slicka kan man trycka lite på flaskan så att det droppar ut vatten. =)

Hakuna matata!