Kanin iFokus

Kanin

Etikettfärger-teckningar-och-raser
Läst 1479 ggr
[FannysTeodor]
1

Vilken färg?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej vet någon vad det är för färg på min lilla älskling?

Hon är vit på magen :)

Peak303
0

bilden är rätt liten, men ser ut som viltgul

-'  Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt 

[FannysTeodor]
1

#1 oj, trodde den var större :o här är en till :)

Zvintos
1

Ser ut som en väldigt sotig viltgul.

[FannysTeodor]
1

Och någon får gärna lista ut vad det är för färg på den här lille sötisen :)

Han är lite gråsvart i ansiktet och på rumpan

[FannysTeodor]
0

#3 vad menas men sotig? :o

Zvintos
0

#4: Har du bild på rumpan också?

#5: Med sotig menas att topparna ser gråaktiga ut och gör att färgen ser "smutsig" ut. Det är alltså inte önskvärt inom utställning och tillhörande Avel. En bra viltgul ska vara mer "ren" i färgen, ex såhär: http://kaninfarg.se/images/farg.viltgul5.jpg

Viccan92
0

#4 Helt klart madagaskar.

#5 Att han är viltgul men är mörkare än en "vanlig" viltgul.

Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast

MagicMuggle
0

Är inte den första kaninen Madagaskar eller isabell eller vad det heter? eller viltgul.. jag är inte så bra på färger

[FannysTeodor]
0

#6 okej, då vet jag :)

Jag cyklar ner till kaninerna och tar en bild så lägger jag ut den här om en stund :)

Zvintos
0

#8: Madagaskar eller isabella är det inte, eftersom den har tydliga viltzoner. Dvs det vita runt ögonen, i öronen och vid käklinjen tillhör viltzonerna. Glad

MagicMuggle
0

#10  ok

Viccan92
0

#10 Nämen oj förlåt jag såg inte det vita på nosen. Då vet jag inte riktigt.

Zvintos
0

#12: Skrev visserligen till personen under dig. Det vita på nosen på bild #4 har inget med viltzoner att göra, utan är wienerteckning. Glad

Däremot tycker jag mig se, i alla fall på min dator, vitt runt ögonen. Så antingen är det en till väldigt sotig viltgul, eller en japantecknad beroende på hur resten av kroppen ser ut.

Viccan92
0

#13 Jaha men jag hade ju fel jag med. Vitt runt ögonen vet jag inte riktigt. Det är ju så litet så svårt att se. Kan ju vara lite ljusare brunt med.

[FannysTeodor]
0

Här är bilden på teodors rumpa :p

[Plumskaniner]
0

det kan inte vara gul/svart japan?

[FannysTeodor]
0

jag har fler bilder på den första kaninen också om ni inte kommer på färgen :D

[Plumskaniner]
0

eftersom att den har en mörk fläck på rumpan så kanske den är dålig japan? dock så kanske det är lite galet om den har viltzoner..

[FannysTeodor]
0

#18 jag har fler bilder om du vill se … :)

[Plumskaniner]
0

är det mörka i ansiktet hud eller päls? :)

[FannysTeodor]
0

#20 det är päls :D

[Plumskaniner]
0

ja men då håller jag kvar att han är gul/svart japan, dock väldigt dålig japan :)

[FannysTeodor]
0

okej, tack! :) vet du vad den andra kaninen har för färg?

AkaiTsuki
0

#23 Hon ser ut att vara viltbrun

(Men jag är inget geni på sådant här)

//Joanna

Julia-H
0

Nu är jag ju inte sådär jätte haj på färger, men det kan möjligen inte vara något som madagaskar/isabella otter wienertecknat? :)

Med Vänliga Hälsningar // Julia
http://Juliahallberg.blo.gg - Fotografi & Tonårsliv

R.I.P Premiums Syskonkärlek, min Charmör, du är den vackraste ängel himlen någonsin skådat.

"Livet är som en dans på rosor, ibland trampar man snett och kliver på taggarna - men fortsätt kämpa, snart kommer du upp på blommorna igen"

[Plumskaniner]
0

#23 - vilt grå skulle jag gissa på :)

[FannysTeodor]
0

Jag har värkligen ingen aning jag kan typ färgen svart.. hihi ;)

Julia-H
0

Haha oj, #25 var såklart till kaninen i mitten ;)
den senaste ser ut som viltgrå (?) :) Möjligen viltbrun, är inte superduktig på att se x)

R.I.P Premiums Syskonkärlek, min Charmör, du är den vackraste ängel himlen någonsin skådat.

"Livet är som en dans på rosor, ibland trampar man snett och kliver på taggarna - men fortsätt kämpa, snart kommer du upp på blommorna igen"

[Plumskaniner]
0

Tycker att den andra är för mörk för att vara viltbrun, viltbrun är ju väldigt ljusbrun. Håller fast vid viltgrå :3

Julia-H
0

Kollade lite närmre och skulle gissa på viltbrun så viltgrå är betydligt svartare i färgen :) (?)

[FannysTeodor]
0

så nicka (kaninen längs upp) är viltgrå? och teodor gul/svart japan? :)

[Plumskaniner]
0

Jo det är ju det, vissa viltgrå är ju extremt gråa, medan vissa bara har lite gråa toppar. Men är inte viltbrun betydligt ljusare och mer ljusbrun än brun?

[FannysTeodor]
0

okej, tack för hälpen :) jag tror jag måste gå i en kurs om kaninfärger :s

Zvintos
1

Tycker inte kanin på bild #23 ser viltbrun ut. Viltgrå ser den inte ut att vara heller, även om det skulle varit dåliga "toppar". Tycker den ser viltgul ut den med..

Så kanin 1 = viltgul (väldigt sotig).
Kanin 2 = gul/svart japantecknad.
Kanin 3 = väldigt dålig viltgrå, alternativt viltgul.

Zakarias
0

Kanin nummer två är väl gul svart viltjapantecknad? eftersom den har viltzoner?

Zvintos
0

#35: Oavsett så använder man inte ordet vilt när det gäller japan, utan det heter japantecknad oavsett om den är vilttecknad, otter eller enfärgad. Glad

Zakarias
0

#36 Okej det visste jag inte, Inom teddyaveln så säger man viltjapan. Men det är nog inte inom "riktig" Avel då alltså?! :)

Zvintos
0

#37: Nä, man brukar inte benämna ifall de är vilttecknade eller icke. Glad Av vad jag fått lära mig så behöver det inte vara så enkelt som att inte viltzoner = enfärgad japan, utan det verkar vara aningens mer komplicerat än så ibland. Men det behöver vi inte gå in på, för det blir för krångligt och lite Off Topic. Tungan ute

Zakarias
0

#38 Haha jaa :)

[Plumskaniner]
0

Men kanin två har ju svarta fläckar lite här och var? Sett flera kaniner på google som är gul/svart japan, dock fluffiga, men som är mest gula med några svarta fläckar.

[FannysTeodor]
0

#34 det finns bara två kaniner, inte tre :) gotlandskaninen och dvärgväduren :D