Kanin iFokus

Kanin

Etikettfärger-teckningar-och-raser
Läst 730 ggr
[Tilde]
0

Willows färg del 2

Vet ju inte riktigt Vilken färg? Willow är eftersom vissa säger madagaskarbrokad och andra säger isabellabrokad. Idag upptäckte jag att hon får helt blåa ögon i direkt solljus, om det kan hjälpa till att bestämma färg? :)

dermot
0

Tror fortfarande på ljus madagaskarbrokad + wienertecknad pga de blå ögonen.

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

[Tilde]
0

#1 Ögonen är mer brungrå i vanliga fall, men blir sådär blåa när solen lyser på henne :)

Linnet
0

WIenertecknat blå ögon är blå i alla ljus

dermot
0

#2 Jaha, läste inte så noga:P

Men som sagt, tror fortfarande på ljus madagaskarbrokad. Om hon är wiener eller ej, vågar jag då inte svara på…

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

minaninar
0

Nu måste jag fråga en grej. Eftersom det i en annan tråd kom upp vad vitscheck är och jag fick veta lite mer om det undrar jag. När jag googlar så kommer kaniner upp vars utseende påminner om din Willows. Hur kan alla här veta att det här inte är en vitscheck? *grubbel*

Det skulle visst vara svårt att avgöra om en kanin är vitscheck eller inte genom att bara titta med blotta ögat. Tydligen behövde man nästan veta vilka anlag den hade.

Kan någon förklara detta?

För jag tänkte också på magproblemen i din bur? Har de blivit bättre? Har för mig det var Willow.

Linnet
0

#5 Vitscheck kan det bara bli om båda föräldrarna är brokade, nu vet jag ju inte om det är så i det här fallet. Det går alltså inte att se på dom eftersom brokade kaniner kan se ut så där utan att dom är vitscheckar.

[Tilde]
0

#5 Tror att eftersom hennes bror var enfärgad så kan inte båda föräldrarna ha varit brokade :) Då skulle alla ungarna ha blivit brokade… så som jag har förstått det.

Ja det var Willow! Magen är bra igen, tror det var som folk sa, att hon fick för näringsrik mat (för mycket pellets). Drog ner på det så hon åt mer hö och nu är magen bra igen Glad

Linnet
0

#7 Nejdå, så behöver det inte vara, det kan mycket väl bli enfärgade efter två brokade föräldrar, då brokade kaniner bara bär på ett brokningsanlag (om dom inte är vitscheckar som bär på två) EFter två brokade föräldrar blir det statistiskt sett 25% enfärgade 25% vitscheckar och 50% brokade (med bara ett brokningsanlag) men i verkligheten så kan det ju bli helt annorlunda.

[Tilde]
0

#8 Hmm jaha, okej. ^^

minaninar
0

#8 Tack för förklaringarna.Skrattande

Lina R
0

Ögonen och nosen säger isabella, ryggen säger madagaskar. Omöjligt att svara utan att veta föräldrarnas färger :).

/Lina R

Rönnbäcks Kaniner, registrerad kaningård #119 i SKAF
www.ronnbacks-kaniner.se