Walleye/oddeye?
Willow har melerade ögon, alltså både lite blågrå och bruna (det syns bara om man är nära henne och inte på avstånd). Här på Kanin iFokus (jag rättar mig, läste det på Lejonkanin iFokus!) står det att melerade = oddeye, men jag läste någonstans att melerade heter walleye och att oddeye betyder att ögonen har olika färg, t.ex. ett blått och ett brunt. Vilket stämmer? :)
Odd-eye är väl egentligen när det är ett helt blått och ett helt brunt, melerade är när ögat eller ögonen är tvåfärgade.
Enklast är väl bara att säga wienerteckning, då odd-eye och wall-eye är wienerteckning (bortsett från på holländsk kanin, där är det annat anlag som spökar). 
Oddeye är när ögonen har 2 olika färger som ditt ex. ett är brunt och ett blått! :)
#1 Men på den sidan stod det att oddeye ÄR melerade ögon, vilket tydligen inte stämmer då. :P
#2 Okej tack! Då skrev de väl fel då (det står "Oddeye är när ögonen är melerade")?
Jag hade fel angående Willows ögonfärg. Det ena ögat är gråbrunt och det andra är gråblått, men det är inte så står skillnad :)
Har läst någonstans (reserverar mig för att källan kanske inte stämmer?) att oddeye = en färg på det ena ögat och en färg på det andra medan wall eye =melerade ögon (2olika färger i ett och samma öga), kollade upp lite eftersom Stjärna också har melerade ögon.
#4 Ja det var det jag läste idag också! Blev förvirrad när det stod tvärtom någonstans dock. :P
Är dem en blandning av blåa och bruna? Min nya kanin som är 9 veckor snart har en blandning av blåa och bruna, men dem kommere att bli bruna när han blir lite större. Så dem kanske blir brna när hon blir större, om hon nu inte är wienertecknad.
#6 Nej hon är isabellabrokad, men hennes ena öga är mycket brunare (brungrått) än det andra, som är blågrått.
#7: Då är det nog bara "dålig" färg i det ena om det är gråblå. Är det riktiga melerade ögon det är fråga om så är det tydligt blått i det, precis som en vit blåögds ögonfärg. Ex denna honans öga är melerat, pga hennes wienerteckning.

#7 Jaha okej :)
#8 Alltså hela ögat är gråblått och det andra är brungrått. Så det är inte melerat. :)
#10: Hon räknas inte som oddeye heller.
Låter som sagt bara som det är "dålig" färg i ena ögat. En isabella ska ha blågrå, men det är inte ovanligt alls att de är bruna. Så det blev väl en kompromiss.
#11 Haha ja det blev en liten blandning. Charmigt tycker jag 
#8 - off topic, men oooh vilken söt bild!!! <3
/ N~
Leva med EDS - Min site om mitt medfödda syndrom
Wall eye är de blå eller melerade ögonen Holländsk kanin kan få.