Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninungar-och-avel
Läst 2398 ggr
Viccan92
2

F-kullen

Nu har ungarna kommit. Dem var inte planerade utan mina föräldrar satte ihop dem. Men dem kommer bli självklart bli lika mycket omhändertagna som om dem varit planerade av mig. Dem är blandning mellan holländare och dvv. Några få procent löwen men det kommer inte märkas. Har inte velat kolla så mycket än eftersom det är hennes första kull. Men tror det var fem stycken och vi räknar med att alla är svarta eller svart, vita. Tog upp en unge. Den hade bra holländareteckning men hade även en svart prick på den vita delen av ryggen. Bilder kommer nu under påsken.

Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast

NaDa...
5

Grattis!
Får jag fråga; Varför satte dina föräldrar ihop dina kaniner?

~ Kram Nadja ♥
Ålandskaninhoppare VardagsbloggKaninblogg

Viccan92
0

För att jag nämnt för pappa att jag ville ha en unge efter Freedom men Rachel tyckte jag var lite för rädd av sig. Sen har jag ju inte tid egentligen heller (ska flytta hemifrån och kan bara ta med två sa jag dock inte). Men när jag var i Stockholm så sa pappa till mamma att sätta ihop dem för att jag sagt det. Suck och hon trodde honom. Men jaja nu blev det som det blev. Får skippa hoppträningen helt enkelt. Men visst är det roligt ändå men jag måste ju få både dem och två vuxna sålda innan augusti.

NaDa...
0

#2 Men oj.. Så det kan bli.. :S

~ Kram Nadja ♥
Ålandskaninhoppare VardagsbloggKaninblogg

Viccan92
1

#3 Ja men dem är iaf söta och honan är mycket mer självsäker nu än innan. Sen så blev jag ju tvungen att laga buren ordentligt med. Haha så lite bra blev det.

Viccan92
0

Alla ungarna är svart, vita. Bilder kommer troligen på måndag eller tisdag. Seriöst intresserade kan få bilder via sms.

Viccan92
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu kommer bilderna. Det är fyra stycken och alla är svart, vita. De piggaste ungarna jag någonsin haft. Hoppar redan när man håller i dem. Fler bilder kan skickas via sms om man är seriöst intresserad.

Här kommer unge nr 1. Det är den som har minst svart. Jätterolig teckning. Den är så kantig liksom.

Viccan92
0

Kaninunge 2,3 ser likadana ut så än så länge får ni bara denna bilder och tänka er att det är två. Jag ser inte skillnad men när dem blir äldre så får dem såklart seperata bilder. Dem har fin holländareteckning.

Viccan92
0

Sen lilla Pricken som den just nu kallas. Samma fina teckning som syskonen i bildern ovan men med en liten prick på ryggen med. Detta är sista ungen.

Viccan92
0

Nu kommer bilderna. Det är fyra stycken och alla är svart, vita. De piggaste ungarna jag någonsin haft. Hoppar redan när man håller i dem. Fler bilder kan skickas via sms om man är seriöst intresserad.

Här kommer unge nr 1. Det är den som har minst svart. Jätterolig teckning. Den är så kantig liksom.

Viccan92
1

Oj kan någon vara snäll att ta bort den extra bilden och ja allt som står där. Vet inte vad det kom ifrån. Men iaf här kommer en rolig bild på mamma Rachel. Är min underbara pojkvän som har varit snäll och ställt upp som fotograf.

svartkanin
0

Så fina bebbar!

Hälsningar Linnea
www.svartkanin.blogg.se

Viccan92
0

#11 Tack så mycket. Dem lär ju bli ännu sötare när dem blir lite äldre. Kommer bli svårt att lämna ifrån mig dem.

svartkanin
0

#12 Ja det förstår jag! Dom är ju helt underbara.

Hälsningar Linnea
www.svartkanin.blogg.se

Viccan92
0

#13 Haha visst är dem. Vill du ha en? Väldigt fina för att vara misstag om man säger så.

svartkanin
0

#14 Har redan en bebis pågång, men blir det inget där så är jag nog intresserad :)

Hälsningar Linnea
www.svartkanin.blogg.se

Viccan92
0

#15 Okej. Men hör av dig i såna fall.

Viccan92
0

Nu har alla öppnat ögonen. Ska se om jag kan fixa så jag kan lägga in bilder men det är inte säkert. Dem är så himla söta.

zezagena
2

Finns ju uppfödare som försöker få fram dvv-i holländar- teckn o de här är ju perfekta i ett sådant projekt Skrattande

Viccan92
0

#18 Ja precis. Visste inte att det fanns såna. Kan du tänka dig att tipsa dem. Dessa ungar ju rätt teckning dessutom. Vet bara inte hur öronen och kroppen blir än.

zezagena
0

Vet inte någon så direkt men det finns..

De får ju säkert uppåtöron alt svajöron dessa men lite vädurskropp/typ

men i nästa generation så kan det ju redan komma riktigt lyckade individer. Lycka till

Katten_
0

Jättefina! gillar verkligen mamman! :) vill ha en kanin i juli-augusti :) eller juni-juli :F

/Christel & kaninerna! Glad

Viccan92
0

#20 Får hoppas att dem hör av sig. Själv hoppas jag att jag kan behålla en av dem och sedan försöka få fram såna. Men då måste mamman flytta med och mina vuxna grabbar.

#21 Jo jag vet vi skrev ju i din tråd. Du får höra av dig när du bestämt dig. Hon är jättehärlig men lite blyg så man får ta det lugnt speciellt i början.

Katten_
0

Ja, hon ser så fin ut :)

Viccan92
1

#23 Åh ja det är hon. Dock går hon inte att ställa ut för hon väger för lite. Men hon har fin stamtavla ändå.

Viccan92
0

Nu har jag tagit kort på ungarna och även de vuxna som är till salu. Dem har dock en egen sida. Ungarna har även fått namn men jag är ju osäker på könen så de kanske ändras. Bilderna är kanske inte jättebra. Mobilkamera och sedan har dem ju lite svårt att sitta stilla.

Här kommer min favorit Fargo. Han har dessutom vitt på topparna av öronen.

Viccan92
0

Sen tar vi Flora. Den lugnaste i kullen.Ser ut som om hon har lite vita hårstrån på ryggen i det svarta. Är dock inte helt säker.

Viccan92
0

Sen Pricken som han just nu kallas. Han kommer också få F namn sen. Väldigt pigg av sig så bilderna blev inte så bra. Ville få med fläcken med ju.

Viccan92
0

Sen Flamman kvar då. Mycket pigg och är överallt ungefär samtidigt.

Viccan92
0

Putt

Viccan92
0

Har kommer en gruppbild på ungarna. Dem är nu ca 2½veckor. Ursäkta om det är lite suddigt men dem sitter ju inte stilla. På första bilden ser jag inte sillnad på dem. Ser ju inte ryggen. Men den andra från vänster är ju Fargo.

Viccan92
0

Sen har vi Flora, Fargo och Flamman. Från vänster denna gången med.

Viccan92
0

På den här bilden ser man Fargos fina teckning.

Fridaaaa
0

#32 Gud vad söt! :D

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Viccan92
0

Sista bilden är på Pricken.

Är det verkligen ingen som är intresserad. Visserligen vet jag inte könen riktigt än men tycker det borde finnas någon som är intresserad. Jag ska liksom flytta i sommar och kan bara ta med två därför måste 6st flytta. Visst resten får bo kvar hemma men dem får ingen kel och kärlek då. Bara mat, vatten och ren bur.

Katten_
0

Jag är intresserad :)

När är de lev.klara? 
Gillar mamman också :)

Viccan92
0

#33 Tack jo visst är han/hon. Du vill inte ha den om det är en hona? Kan ju gå med Flizan och Smilla.

Fridaaaa
0

#36 Tja vill ha, men ska ev kastrera Alex och ha med dem, så då vill jag ej ha en kanin till där, så går inte i dagsläget tyvärr.

Viccan92
0

#35 Jo jag vet. 24maj är dem leveransklara.

#37 Okej vad synd. Tror dock att Alex kommer trivas med tjejerna.

Fridaaaa
0

#38 Tror jag med. Kommer bli i juni i så fall om jag bestämmer mig för att göra de :)

Viccan92
0

#39 Okej berätta hur det går då.

Fridaaaa
0

#40 Ja lovar:)

BunnyWunny
0

Vilka gulliga ungar! Glad

Always <3

Viccan92
0

#42 Tack visst är dem. Är du intresserad?

tilde&twix
0

Ursäkta om du skrivit detta redan, men var hittar jag dig? Om det inte blir PARNING mellan min kanin och en annan så är jag och min syster nog intresserade av vars en. Men somsagt, var hittar jag dig?

Med Vänliga Hälsningar ♡ Tilde & djuren ♡ Innehavare av Fairytales Kaniner

Viccan92
0

#44 I Blekinge men åker ofta upp till Stockholm. Transport brukar ju gå att fixa. Är ni då intresserade av två honor? När får jag veta om denna PARNING blir av?

Viccan92
0

Har kollat könen och jag tror att Fargo och Flamman är honor och att jag Flamman är en hane. Flora är jag osäker på. Men det är inte helt säkert men jag tror det. Har lite svårt att se.

Katten_
0

Gillar pricken :)

Viccan92
0

#46 Oj såg att jag skrivit fel. Menar att Fargo och Pricken är honor.

Katten_
0

Hehe :) yees! söker en hona :P När är de lev. klara?

Viccan92
0

#49 Jo jag vet och jag har redan svarat på den frågan högre upp. Det var du som frågade då också.

Katten_
0

Hehe ops, är glömsk! :)

tilde&twix
0

Kan säga att det inte blir någon kull då min kaninhona som jag har nu har bettfel längre bak i släkten och jag vill inte riskera något.

Men igår när jag och mamma diskuterade lite om mitt intresse, sa vi att vi skulle börja bygga hinder och att vi skulle bygga ut "kaningården" lite så att några fler kunde flytta in.

Jag är iallafall intresserad av en hona, min syster kommer säkerligen att haka på då hon har blivit lite smittad av att hennes bästaväns storasyster(min bästavän) har tre kaniner och hoppar. Så ja, jag tror att hon kommer vilja ha en. Isåfall blir det då två systrar, om dom är kvar när vi har bestämt oss.

Har dock ej talat med mamma om detta men hon går säkert med på det. Har bara ett litet problem. Pengar… Jag har dåligt med pengar för tillfället, ska städa hos mormor & morfar nu inom två veckor och då kanske jag får ihop några slantar. Ska även ha loppis. Kontaktar dig inom kort med svar!

- Mig hittar du i Trelleborg nere i Skåne.

Viccan92
0

#52 Ja hoppa skulle dem älska det vet jag. Om ni köper två kan ni får båda för 200kr eller så kan ni ta en liten och mamman om ni vill. Jaha i Skåne. Tror inte det blir några problem att få ner dem i såna fall.

tilde&twix
0

Håller på att rita en fyra-fackare som man kan ta bort mellanväggen så det blir två stycken fack. Och somsagt, håller även på att bygga nya hinder. "Fräschar upp" helt enkelt. När mamma gått med på ritningen och jag talat med syrran så tänkte jag mejla dig.

200:- är ju inte så mycket för två underbara ungar! Låter iallafall jättebra pris.

dermot
0

Det här hade ju varit ett perfekt projekt till holländartecknad dvärgvädur…. hmm… Flört

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

tilde&twix
0

Måste meddela att ifall det blir köp så kanske vi inte kan hämta kanin/erna förns dagen efter att jag går på sommarlov. : /

Viccan92
0

#54 Nej det är inte mycket men du verkar vara seriös och trevlig så då kan jag tänka mig billigare bara dem får ett bra hem. Jag kan liksom inte ha kvar alla. När får ni sommarlov? Jag måste veta snart så jag inte åker upp till Stockholm då. Jag har kollat könen på två. Lilla Fargo är en hona så hon heter istället nu Fidolina. Hon är piggaste och min favorit. Snacka om att jag kommer sakna henne.

#55 Jag vet men vet inte vilka dem personerna är. Är tänkt att jag själv ska göra det när jag flyttar till hus. Därför behåller jag en hane om mamman flyttar.

Flamman är en hane. Resterande två är jag fortfarande osäker på. Dem är lite mindre än syskonen nämligen. Som sagt Fargo är en hona och heter nu Fidolina.

tilde&twix
0

#57, är dock bara tolv, snart tretton år gammal. Men jag tar kaniner på allvar eftersom det är min största hobby.

Går på sommarlov den 16 Juni.

Viccan92
0

Även Flora är en hona. Det är hon som har bra teckning men har några ljust hårstrån på ryggen. Pricken vet jag ännu inte kön på.

#58 Det var kaniner för min del med när jag var i din ålder. Men vad bra för då är jag hemma.

tilde&twix
0

Hade tänkte Fidolina och/eller Flora. Gillar Floras teckning medans Fidolina verkar ha härligt temprament. Ifall vi tar båda blir nog Fidolina min lillasysters, men jag kommer nog stjäla deras mysstunder eftersom att jag är desperat av att mysa med dessa härliga små bollar.

Jo, jag tänkte att ifall det skulle gå att köpa en eller två, så kanske man kan testa att sätta ihop min hona med dessa två flickor, eftersom att dom kanske kan gå i samma lekhage. Går det inte så får det ju vara, men det hade varit kul att kunna ha dom tillsammans.

Viccan92
0

#60 Flora är den lugnarste av dem just nu. Mycket kelen och gosig. Fidolina är mycket mer framåt och pigg och glad men gillar att kela med. Är väldigt förtjust i henne. Haha jo dem är som små stutsbollar just nu. Ska försöka ta bilder och sätta in imorgon om det är fint väder.

Sätter du ihop dem när du har fått dem och dem vant sig så borde det nog inte vara några problem. Säg till om du vill tinga någon av dem. Jag tar ingen tingningsavgift utan jag får helt enkelt lita på vem det än är. Men dem är så unga än så ingen broska.

tilde&twix
0

Ja, har glömt att meddela att jag har skilda föräldrar och på ett lopp av fjorton dagar är jag hos mamma nio, och pappa fem. Men när jag är borta fixar mamma ut min aktuella kanin i hagen och ger färskt vatten, färskt hö och nya pellets. Och några minuters kel såklart. När jag är hemma är det hoppträning, agility, kurragömma och en massa mys. Hoppas du inte skadas av det…

Viccan92
0

#62 Nej då inga problem. Bara din mamma är okej med det så. Mina föräldrar är nämligen så intresserade av att hjälpa till. Men det är helt okej för mig.

tilde&twix
0

Härligt att höra. :)

Viccan92
0

Tyvärr så hittade min lillebror Fidolina död i buren idag. Förstår inte vad som har hänt hon var så pigg igår. Såg inga märken på henne eller någonting fattar det absolut inte.

Katten_
0

NEEJ! Gråter R.I.P Fidolina! Gråter

tilde&twix
0

Usch! :'/

Viccan92
0

#67 Ja jag vet. Fattar inte vad som hände. Alla andra är jättefriska och pigga. Måste han hänt en olycka eller något men hur vet jag inte.

[hyperiion]
0

#68 Mamman kan ha stampat på henne eller så kan hon ha haft ett dolt hjrtfe eller fått en hjärnblödningt. Tyvärr händer sånt och det kan man inte göra något åt. Man får glädjas åt det andra ungarna istället.

Hade en rexhona som stampade ihjäl 3 av sina ungar då hon fick panik av värmen som var hemsk och hon klarade inte v 8 ungar hängade på sig. Första och ända gången det har hänt något sånt för mig. Men som sagt i panik kan mycket hända även om det inte är meningen

Viccan92
0

#68 Oj då hoppas att det inte var mamman som gjorde det. Men visst dem är efter henne nästan hela tiden. Men jag tror nog på något dolt fel i såna fall. Hemskt ändå. Just nu ligger dem intill mamman och sover iaf.

[hyperiion]
0

#71 jo dom gör de ju oftast av instingt. Min tjej var jättebra mamma annars och resten av kullen tog hon hand om super bra

Viccan92
0

#71 Vad bra då behöver jag iaf inte oroa mig om det nu var det som hände. Men jag fortsätter och tar hand om de andra och lägger detta bakom mig. Synd men är inget jag kan göra något åt.

Viccan92
0

Okej nu kommer iaf några bilder. Dock är dem lite suddiga. Blev mest bilder på Pricken av någon anledning. Är nästan säker på att det är en hona. Det var mest hon som var framme vid burdörren och skulle titta ut. Sen stutsa och hoppa. Men det är bilder iaf.

Här kommer Pricken eller Fläckan som vi nu kallar henne.

Viccan92
0

Sen här kommer Flora. Jag har satt dit lite nagellack på hennes bläs så man ska se skillnad på bilderna men färgen försvann snabbt men det är hon iaf.

Viccan92
0

Sen här sista bilden på Flamman. Kan ju tilläga att dem blev fyra veckor igår så hälften av tiden har gått.

Chomic
0

Otroligt söta små sötisar!  :D

bambiiii
0

Nej men guud! Mini bambisar <3 ;)

Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig

Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se

Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3

Viccan92
0

#76-77 Tack så mycket. Visst dem är jättesöta.

Katten_
0

Kär i pricken/fläckan :P :D

Viccan92
1

Rachel, Fläckan och Flora är tingade. Dem ska alla tre får komma till samma familj. Dit kom dessutom pappa Freedom och "morbror" Knut. Jag hoppas att hon tar väl hand om dem. Självklart stannar tjejerna kvar tills dem är leveransklara. Flamman behåller jag själv nu när alla kom iväg.

Viccan92
1

Nu är tjejerna till salu igen. Utom mamman då som vill fortfarande helst komma till en fodervärd. Dem är leveransklara på torsdag. Dem kan levereras till Stockholm på söndag.

Här kommer en bild på Flora. Hon är den lugnaste i kullen och även kelnaste. Blir nog en bra barnkanin.

Viccan92
1

Så har vi lilla Fläckan. Inte riktigt lika kelen som Flora men visst kela vill hon ibland. Föredrar dock att äta eller springa omkring. Håller ofta på och hoppar över mamma med brorsan så blir nog jättebra hoppkanin av henne.

Viccan92
1

Flamman ska jag ju ha kvar och han ska med mig när jag flyttar till Stockholm men jag sätter ändå upp en bild på snyggingen. Mer energi än Fläckan har han så jag kommer få jobba för att hålla honom sysselsatt. En härlig liten kille.

I bakgrunden på bilden ser ni dessutom Fläckan.

Viccan92
0

Har visat sig att även Flamman är en hona så ingen kommer att behållas. Dem är levernaklara nu på torsdag. Dem kan leveraras till Stockholm i helgen och ja vissa städer emellan Blekinge och Stockholm. Ta kontakt med mig så kollar vi upp om det funkar.

Finns det verkligen ingen som intresserad? Dem är så söta och goa. Dem klättrar på mig när jag är ute hos dem.

Viccan92
0

Dem är leveransklara nu. Dem har även flyttat ifrån sin mamma in till en egen bur och där trivs dem jättebra. Så dem är flyttklara nu. Har även sänkt priset till 100kr för jag kan verkligen ha kvar dem. Iaf tre av dem måste jag sälja så snart som möjligt.

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.