Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 530 ggr
aannaa_.
0

Problem kan du lösa?

min kanin laban äter inte godis och det går inte att locka han med något!!!

vad kan/ska jag göra för att problemet ska lösas? jag vill gättegära kunna locka han :)

blir överlycklig om du svarar med ett serriöst svar som kan fungera ^^

pigelina
0

Har du provat med allt?:) Banan och jordgubbar nrukar dom tycka är mumsigt, maskrosblad?

// Hanna

www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner

Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

aannaa_.
0

japp ALLT :(

Zakarias
0

När han kommer mot dig så säg hans namn ,och när han kommer så klappa honom på det sättet som han gillar mest.

Gör det flera gånger så fattar han säkert till slut:)

minaninar
0

Det är ju bra att han inte gillar godis. Vad gillar han att äta mest då? Hö? Äppelkvistar? Pellets? Vad har du för pellets? Antar att han äter  något med förtjusning, annars vore han ju död.Tungan ute

Förstår att det vore bra och kunna locka. Jag vet inte vad jag hade gjort om min kanin inte varit lätt att locka!Oskyldig Dessutom är han lättlurad om det finns en godsak på horisonten.

ninor
0

Finns som sagt massa saker du kan prova…gurka, tomat, banan, äpple,päron, morötter, maskrosblad, salladsblad…

Du kan ju även prova att blanda ned det i matskålen så att han får smaka när han själv känner för det. Gången efter kanske han äter direkt från din hand?

Finns även godis till kaniner du kan köpa i matvarubutiker. Chokladlinser tror jag att de heter (dock är det ju inte riktig choklad) och kostar runt 10:- för en förpackning. Brukar finnas bland djurmaten. Det älskar mina kaniner i alla fall, men man ska ju inte ge för många. Står på förpackningen hur många man får ge, max 5 per dag tror jag…

valorous.kid
0

min kanin är likadan… men jag har ÄNTLIGEN hittat hans favorit!! plommon grenar! han älskar det!! :D

minaninar
0

Vad gillar han att äta? Utifrån det han faktiskt äter kan man komma på nåt. Jag tror ganska så säkert att ett par strån fint alfalfahö per dag skulle kunna funka. Man får inte ge vuxna djur för mkt, men några strån går bra.

Oxbow har ett jättefint, ok visst lite dyrt, men ger man bara några strån i belöning eller som lock, så blir det inte alls dyrt. Finns även Vitakrafts goda örtblandningar, maskros o torkat äpple (vääälidgt lite äpple i vilket är bra), dinkel o rödklöverstrån torkade, brännässla och kamomill torkat.

Grenar är toppen! Bra för kaninen också. Men kolla att det blir rätt träslag. Finns artikel här på KiF om det.