Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 664 ggr
sländanskaniner
0

Säger era förälldrar?

Vad säger era förälldrar om era kaniner, hur många får ni ha osv?

Fridaaaa
0

Jag får ha hur många jag vill, så länge jag sköter det ;) Och dock mina hos pojkvännen, så dem kan ha större yta :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

sländanskaniner
0

Okej ! :)

Får inte ha mer hos mamma, trots att vi har super stor tomt och stor yta för kaniner. Jag tycker själv att jag ska få bestämma (såklart) eftersom jag sköter om dem osv, och jag köper ju ändå inte fler kaniner än vad jag klarar av..

Väntar bara på att vi hittar något större hos pappa så vi kan ha fler där !

Har inte så stort där så kan bara ha två hos pappa ..

Fridaaaa
1

#2 Men det är väl dina föräldrar som betalar om dem skulle behöva till veterinär och så? Nog sånt med hon tänker på :D

[Tilde]
0

Jag bor med min pojkvän, så mina föräldrar säger inte så mycket, haha. Mamma tycker dock att det är ett stort ansvar och tycker att det är synd att vi inte kan åka utomlands hur som helst Tungan ute

Clariiz
0

Jag sköter och betalar allt själv. Jag får ha så många jag vill bara jag sköter dem, detsamma gäller smådjuren jag har inne (gerbiler & hamstrar.)
Dock har vi gemensamt kommit fram till en gräns på 11 kaniner, ungar inte inräknat.
Vill inte ha fler än så då jag känner att det kan bli lite mycket ibland :)

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

sländanskaniner
0

#3 Nje, alltså vi har ju pengar osv, (nu låter jag töntig) men när jag frågar henne säger hon bara '' det räcker' liksom, jag tycker ändå att jag ska få bestämma själv, kan ju även betala en del själv, fast det är ju inte där skon klämmer..

Fridaaaa
0

#6 Jo men dem kanske vill lägga pengarna på annat :) Deras pengar, deras beslut ;)
Hur många kaninern har du? :)

sländanskaniner
0

#7 Ja, deras beslut helt klart, men pengarna är inte det som är problemet, det är bara att det räcker, jag förstår mig häller inte på det. Skulle vilja ha ett mer exakt varför .. :p

Jag har 4 kaniner .. :)

Fridaaaa
1

#8 Ok vad glad att du får ha 4 kaniner ;)
Sedan när du börjar gymnasiet (vet inte hur gammal du är?)  så tar det mycket tid osv :D

AkaiTsuki
0

Jag skulle få ha två ifall jag valde gymnasie i stan men valde naturbruk ist för naturvetenskap så att får endast ha en kanin men är ändå nöjd liksom, vet inte hur jag skulle må utan en kanin och vill inte ens veta. (Sak som mamma inte förstår)

Men får betala de mesta saker med min månadspeng men är ekonomisk och tar gärna och använder mina rabattkuponger från tex granngården ifall jag behöver något :)  Köper hö billigt och spån i storbal som räcker några månader köpt pellets online 5 kg för 99kr och det tar inte direkt slut snabbt.

//Joanna

sländanskaniner
0

# 9 Ja, det klart jag är!

Men ja somsagt..

Är 13 så det är ju ett tag kvar, men jao ..

Men det är väll bara att lyda än så länge och vänta tills man kan ta sina egna beslut. ;)

Fridaaaa
0

#11 Bara 3 år till ;) Då lär ju dina nuvarande kaniner leva om inget händer, så 4 kaniner är rätt lagom på gymnasiet, beroende på vilket man går såklart, jag hade 2 kaniner och 2 marsvin när jag gick gymnasiet,jobb nog då ;)

Viccan92
0

Dem har inte så mycket att säga till om. Är ju 20år och har bestämt själv om kaninerna i ganska många år så länge jag betalar allt själv. Dock får pappa fixa burar. Han verkar nästan stolt över att jag faktiskt ber honom om hjälp. Han tycker dessutom att det är roligt att bygga. Men nu när jag ska flytta så blir det nog bara två som följer med. Blir lite trångt annars. Även när jag och min pojkvän flyttar till hus så blir det inte så många som jag haft innan. Blir nog bara max 4,5stycken.

Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast

sländanskaniner
0

#12 Ja, det beror ju på såklart också, men mycket tid går ju åt till skolan! ;)

thildatessie
0

#4 Låter precis som min mamma ;) har dock ingen kanin än men andra djur :)

Inaarah
0

Mina föräldrar har inte alltid varit positiva till tretton kaniner och ungar, och framför allt har de tyckt det blivit lite mycket med alla burar, hagar, tillbehör, förvaring och så vidare. Men rent principiellt har jag fått ha så många jag vill - förutsatt att jag sköter dem och står för en del av ekonomin. Det har funkat finfint för mig, men har sällan velat ha mer än tre-fyra kaniner då jag vill hinna ta hand om dem ordentligt.

Zakarias
0

Jag har två men mina föräldrar tycker att det är nog, fast jag skulle vilja ha en till såklart! Vet inte vad jag ska göra för att få en till.

pigelina
0

Mina har sakt ett maxantal på 10st, Det är det jag har plats med för tillfället. Men håller på att bygga nya burar, så går kanske att övertala för mer:P

Tycker själv 10 st är lagom :)

// Hanna

www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner

Medarbetare på lejonkaniner.ifokus