Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 1110 ggr
juliafrojd
1

Angående hö.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag undrar om man har en utekanin som är ute på sommaren med kompostgaller i botten så de sticker upp mycket gräs och maskrosblad måste man ha hö då? jag ha hö men ville bara veta. Flört

Här är en bild på hans bur men där hade han hönsnät i botten och nu kompostgaller :)

Fridaaaa
0

Jag ha hö för säkerhets skull.
Det lilla gräset som är i din kanins Hage, räcker inte;)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

juliafrojd
0

Han äter mera gräs en hö.

vespan
0

Hö är viktigt för din kanin så svar: Ja

Vincent...
0

jag ger både hö och gräs på sommaren! :)

HAHAHAHAHAHA…..

vespan
0

#4 Ja det är ju bra!

Här är mer om hö om det hjälper dig!

dermot
0

Så länge han har fri tillgång till gräs behöver han inte hö nej. Det är ju precis som hö fast det inte är torkat. :)

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

vespan
0

#6 Men det verkar inte vara så mycket gräs i denna bur

:holmgreen:
0

Precis så tänker jag. Finns det mycket och långt gräs under så behövs inte hö, men är det ganska lite så tycker jag det är smart att slänga i lite hö :)

[TeamGolden]
0

#6 Åh gud! jag hade tänkt fråga om det var bra att en kanin åt gräs ist för hö men fick svaret nu! tack så mycket! :'D 

(sorry för OT)

juliafrojd
0

#7 och #8 nej men de var hönsnät då på bilden men nu har vi nåt slags kompostgallet i buren allså i botten ;) och tack för alla svar½!

Oliviahack
0

Den bilden är ju knappast tagen nu, då hade det vart mer grönt runt omkring och mer gräs. Men jag hade gett både och utifall att!

Fridaaaa
0

Jag har alltid hö i deras burar men inte i hagen men jag tar ju in mina på natten.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

juliafrojd
0

jag tar inte in  mina på natten. #11 neej den e inte tagen nu men nu har vi en stor gräsplätta soim vi inte klippper utan ena taget så står burarna på halva gräsålätten så flyttar vi dom där vi inte klipper.

[Annie34]
0

jag ger bara gräs till min lilla kanin på sommaren funkar jättebra bara man ser till att det finns gräs i buren hela tidenFlört

[Luppa]
0

#11 Haha, det beror helt och hållet på var man bor. Här ser det ut så där nu, om ens så grönt.

juliafrojd
0

#15 den bilden var i höstas, :) men de är typ grymt mycket grös nu och mycket mera gräs ch maskrorosorna går inte att bli av med! :)

Jessica H
0

Våra förra kaniner, två dvärgvädurshonor fick nästan aldrig hö under sommaren. De bodde dygnet runt i liknande bur som på bilden samt att jag plockade mkt gräs och maskrosor åt dem. De var jätte fina i hullet ändå, eller tja lite mulliga kanske…..
Men vår lejonhuvade hona som vi har nu får både färskt gräs och hö under sommaren för annars tunnar hon ut. Så man får väl helt enkelt kolla på individerna och prova sig fram…

[Jawa´s]
0

huvudsaken är att kaninen har fri tillgång till grovfoder vilket inte nödvändigtvis behöver vara hö, gräs går likabra sålänge man flyttar buren och ser till att där alltid finns gräs.

dermot
0

#7 Skrev att så länge kaninen har fri tillgång till gräs - sedan får TS själv avgöra var hon vill ställa buren, visste att bilden var gammal så jag antog att där fanns mer gräs nu.

Som sagt, så länge kaninen har grönfoder av någon form (hö, gräs, osv) så kvittar det vilken typ.

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~