Olika från dag till dag, finns inge "vanlig" dag här ;)
Men brukar ge dem pellets, hö & vatten på morgonen, seda ut i hagen om vädret tillåter. Sedan nytt vatten mitt på dagen och sedan påfyllning av hö & vatten på kvällen och ev ut i hagen eller in ifrån hagen beroende på vad klockan är. Sedan in igen senare.
Myser med dem lite när som under dagen:D
Hoppar med Gruff ca 1-2 gånger/vecka, lite olika
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Som Fridaakesson säger, olika från dag till dag. På morgonen får de hö, eller gräs beroende på om jag har tid att plocka och vatten påfyllning. Sedan får de komma ut i hagen om det är fint väder, annars in i stallet och skutta. Kolla vatten lite då och då och sen kanske lite mys eller fritt skuttande på gräsmattan. Och hoppar 1-2 gånger i veckan med dem.
Sen blir det att komma in, nu får de vara ute rätt länge då det är så ljust på kvällarna. Och då de kommer in får de hö och pellets.
I give you all my love, rabbits...<3
#1 Går dina kaniner i hagen på natten?
#3 Nej det skrev jag inte heller.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#3 Skrev du inte att du tar in eller ut dom på kvällen. Det tolkade jag som att dom får ibland vara ute på natten. Men jag tolkade kanske fel. 
Jag tar ut Ruff från kaninhuset på morgonen eller när jag kommer hem från skolan det beror på väder m.m öppnar iaf alltid dörren till hans bur och hans fönster så det luftas ut.
Måste varje da skaka av hans favvofilt som han sover på då han bajsar på den..;) Sen fyller jag nytt vatten, hälsokollar honom varje dag bara för att vara säker. Vid klockan 7-8 på kvällen brukar han få komma in i buren igen. Då stänger jag fönstret, ger honom pellets (Kanin&marsvin svenska kaninfoder) sen sitter jag i hans bur i kanske en timme och bara gosar, borstar, pratar haha :)
Så ser en dag ut ungefär iaf, det är ju olika varje dag men ändå :)
Vaknar då öppnar jag dörren til balkongen, ser en super glad ninis som hoppar upp och slickar, sen får han pellets och hö och vatten, sen om jag har tid så går jag ut med honom en runda typ 10-15mn bara för strechings skull :P haha
sen går jag till skolan och då när jag kommer tillbaka får han grönsaker och så gosar jag med honom och går ut med honom i minst 30mn eller mer(kan gå upp mot 3timmar) Sen lydnadstränar jag honom och så leker jag lite till och lite till och lite till , på kvällen så får han pellets och hö och vatten! .D
Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig
Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se
Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3
Jag brukar gå ut till kaninerna på förmiddagen och ge hö, Pellets och ibland lite smarriga godsaker tillexempel morötter,kokt potatis o ibland havregrynsgröt som dom älskar! Så byter jag vatten i skålarna och ifall det är bra väder brukar jag låta kaninerna turas om att vara i rasthagen ute, Dock så får min Tyska jättesheck hane springa lös på gården på dagarna under uppsikt ifall det är bra väder, han är som en hund, bara man säger hans namn så kommer han så det är ju bra. Brukar låta dom andra jättekaniner, Mina belgiska jättar springa lös o busa i den stora ligghallen som fåren har haft i höstas o vintras, inga får är där nu.
Medans kaninerna är ute och skuttar brukar jag alltid se till så att underlaget i burarna är torra och ta bort det blöta/skitiga underlaget i burarna så dom har det rent o fint, Ingen vill ju bo i sin egen dynga… :)
Sedan när kaninerna får komma in igen så kollar jag så alla kaniner mår bra och sedan får dom komma in i deras burar där go mat o rent vatten väntar.
Så brukar en dag se ut hos kaninerna, men inte alltid.
Jag brukar kolla till grannens kaniner ibland, dom har så hemska klor, dom klipper inte klorna på kaninerna,så nu har jag gett dom en lapp där jag skrivit varför det är så viktigt att man ska klippa klorna på dom. Men jag har klippt deras kaniners klor nu, dom var alldeles för långa och vissa av klorna hade redan gått av, dom andra var långa o böjda,Hemska klor!
Brukar skynda mig som alltid på morgonen med att fylla på vattenflaska och höet för jag är expert på att försova mig. Sen när jag kommer hem blir det bus och godis och innan jag lägger mig får han pellets.
Han får pellets på kvällen eftersom att annars blir han så irriterad och bitgalen i gallret att det inte går att sova.
På helger ifall jag sovit länge så biter han gäääärna på gallret för att väcka mig :)
Hmm jao det var typ det o.o
//Joanna