Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninungar-och-avel
Läst 1303 ggr
sunnymybunny
0

Avels hane sökes !

Hej alla kaninägare :) Det är så att jag har en kaninhona på 6 månader som har super bra temperament ! Jätte snäll , slickas alltid , kommer alltid i buren för att gosa , har tävlat hoppning med jätte bra resultat.

Ras : Dvärgvädur , lejonhuvad . Men bara lite man inte alls mycket lejonhuvad . långa öron . Färg/teckning : lite ljusare än vilt grå , men skulle säga att hon är det !

Namn : Lucky One`s " Sunny "

så nu söker jag en hane till min lilla tjej :) gärna dvärgvädur , allt utom lejonhuvad .

Hon finns i dalarna ! så gärna i närheten :)

MVH Sunny :)

Lurvas11
0

Min kanin heter också Sunny. Visst är det ett fint namn va? Flört

Hälsningar Lurvas11Glad

[Sophieeee]
0

Jag har en dvärgvädurs pojke i Skåne :) MSV i rak :)

annalinderholm
0

Jag har två stycken hanar som är ca 4 månader! vit blåögda dvärgvädurar

sunnymybunny
0

Svar : Lurvas11 : ja visst är det :) låter glatt .

svar : Sophieeee : å jaså :) ja det är ju lite långt då tyvär ;(

svar : annalinderholm : jaha :D vart finns dom ungefär ? de kanske är lite små att paras just nu men om nån månad . ( om de är i Dalarna )

Itchy
0

har en Lejonhuvad havana otter wienertecknad hane jag gärna lånar ut, han finns i örebro

You can't spell Bitchy without Itchy

annalinderholm
0

Precis! Finns i ställdalen. Inte i Dalarna men ca 3 mil till Ludvika

Fridaaaa
0

#5 står "allt utom lejonhuvad" ;)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Itchy
0

#7 läste fel (läste alt lejonhuvad)

valorous.kid
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

jag har en jättesnäll wienertecknad blandras som skulle vilja vara pappa :D han finns i Stockholm. tävlingskanin? njaa… han kan hoppa upp i hans bur från marken(den är VÄLDIGT högt upp, typ 70 cm hög…) men jag har aldrig tävlat förut Obestämd bild kommer här:

valorous.kid
0

kan lägga till att han har vunnigt en utställning, PET dock… han blev finaste hanen, finaste kaninen och best in show! :D

Itchy
0

#10 han ser lejonhuvad ut, och hon sökte allt utom lejon :P

sunnymybunny
0

så kul att så många hör av sej :D svar : annalinderholm : gud så bra !! ;) jag ska kika på saken så hör jag av mej. Du får 100 kronor som tack för att han får betäckas med min hona , om de blir så då . Min mail är : mella-n@hotmail.com ! dit kan du maila så skickar jag bilder på honan å så kan vi prata lite mera där . svar : Luckydragonriderkin : jätte fin kille !! :) kul . tyvär är han för långt bort .

torpetskaniner
0

Jag har en kille som vill bli pappa. Han är en japantecknad (helfärgad) kille som tävlar hoppning och är hur underbar som helst. Han är svår i rak, medel i krok och har hoppat 2,20 cm i längd på träning :)

Ska upp och tävla i dalarna snart och då åker han med :) Så skulle du vara intresserad så finns han tillgänglig. Kan bifoga bilder osv, här är en film på hans medelsvår-debut i rak:

http://www.youtube.com/watch?v=ieu-U0tUYyk

sunnymybunny
0

till torpetskaniner : ja men gud va fin han var !! :) jag är nog intresserad.

låter fint det . bra med en liten hopp kille. vilket datum är tävlingen ?

tävlar i dala kaninhoppare så håller reda på datum vid tävlingar .

älskar japan tecknade ;) hihi . kul med lite speciella teckningar också .

ja " sunny " är helt fantastisk kommer alltid fram i buren å vill gosa :)

Å  hon älskar att hoppa i alla lägen , ställer alltid upp. ja hon är klart en vän för livet ! bilder kan jag maila eller mmsa . för går inte att ladda upp en bild här ;o

MVH Melanie å Lucky One`s " sunny "

torpetskaniner
0

Det är tänkt att jag och min flickvän ska upp dit och tävla den 16 Juni. Kommer du på den tävlingen? :) 

Du kan maila bilder till linneacedstedt@hotmail.com
Hur är din tjej klassad? Ålder, färg osv? :)

Min kille är helt obesläktad, dvs inte släkt med några kända hoppled.

sunnymybunny
0

Hej japp jag kommer då :) okej . Min tjej är Lätt klassad . Hon är 6 månader. färgen är lite ljusare än vilt grå . Bilder å filmer finns på youtube sök : sunny hoppar :)

okej ja min tjej är också helt obesläktad. men föräldrarna är riktiga godingar :)

MVH Melanie och Sunny !

torpetskaniner
0

Hon såg ut att ha mycket mer potential än att hoppa mini tycker jag ;) Jättefin var hon.

Skulle Päcklan vara en intressant hane till henne? Här kommer lite bilder på honom också.

torpetskaniner
0

-

sunnymybunny
0

ja jag är super intresserad av fin fina Päcklan :) ja nog har hon kapacitet , det var vår första tävling så ville bara testa henne lite ;)

Ja hur känner du vill du ha betalt för parningen eller vill du ha kvar en unge eller så ? ;)

MVH Melanie och Sunny !

torpetskaniner
0

Vad bra :) Jodå, har du tävlat länge?

Alltså det vore väl mest en symbolisk summa isåfall. En hundralapp, är det rimligt för dig?
Tyvärr har jag inte plats för fler kaniner här hemma då jag bor i lägenhet :/ Men jag håller gärna kontakt med dig ofta för att se hur det går med ungarna :D

I dagsläget vet jag inte om vi kommer ta med en kompstgallerhage till mina kaniner eller inte. Om vi inte gör det, har du en att ta med då? :)

sunnymybunny
0

Jag och sunny har tävlat 2 gånger :) så inte alls mycket dock har jag haft kanin sen jag föddes å har alltid hoppat med dem , nu är jag 11 å äger 4 kaniner, alla hoppkaniner :) kaninburarna är stora med gott om plats. Hoppar jätte mycket med mina kaniner hemma men tävlar bara med två utav dem. Sunny och Jolly . och tränar mina kaniner helt från grunden!

jamen precis 100 kr , blir jätte bra det :) jaså så synd . ja jag vill jätte järna hålla kontakten med dej å päcklan . Absolut kan jag ta ett kompostgaller :)

MVH Melanie och Sunny !

torpetskaniner
0

Okej, men i och med att du är så ung - har du läst på om allt vad det gäller Avel? Har du en bra veterinär tillgänglig om det skulle gå fel vid födseln till exempel? :)

Vad bra. Kan skicka mitt telenr i ett meddelande så kan vi hålla sms-kontakt när det börjar närma sig!

sunnymybunny
0

ja förstår att du tänker så , men jag har alltid hållit på med kaniner å läser jätte mycket om kaniner å Avel m.m :) å många har berömt mej för min goda hand med djur å tycker det är jätte konstigt att jag kan så mycket . Å jag har läst jätte mycket om just Avel , dräktighet å ungar . så är förberedd :) veterinär finns i närheten också ! Och ska fråga en veterinär om lite extra råd :) det kommer gå bra . ja vad bra ! MVH Melanie och Sunny !

torpetskaniner
0

Okej det låter bra :)