Hjälp!?
jag har precis fått hem min hona på 7 veckor. Min kasterade hane på lite drygt 2 år blir helt besatt och ska para sig med henne. Hur ska jag gå tillväga?
Någon som har tips? som kan hjälpa, hade varit skoj om dom kunde gå ihop!
samma med mi9n men han e ej kastrerad.
Hur gör man?:/
Låt den lilla göra sig hemmastadd först och ev växa på sig lite eftersom hon är så ung (från 8 veckors ålder brukar man rekommendera att kaninungar ska vara innan dem flyttar).
Han parar förmodligen för att visa dominans
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
TS: Jag tycker du ska vänta minst 2 veckor innan du släpper ihop de. Det är stress nog för en 7-veckors unge att flytta. Blir alldeles för mycket stress om hon ska stå ut med att en antagligen mycket större hane parar sig med henne :/
O när du väl släpper ihop de så håll koll hela tiden. Verkar hon bli väldigt stressad över att han e på henne så måste du tyvärr inse att de måste ha de skiljda.
#1 Har du en okastrerad hane ihop med en unge?!
Http://Angies-Kaniner,se
Lejonhuvad Kanin i Zobel Blå, Zobel Blå Manteltecknad och Madagaskar.
Dvärgvädur i Viltgrå
#4 håller med dig om det sista du skrev!
Okej! Tyckte oxå det verkade lite skumt när jag fick hämta henne så tidigt, plus att uppfödaren sa att det va bättre att släppa ihop dom från början eftersom hon då inte har fått ngt revir än.. Men hon bor i en egen bur nu, testade lite bara eftersom jag ville se hur min hane reagerade!
Hoppas att det funkar senare!