Slö kanin.
Jag är lite orolig nu för min kanin Nakhre. Och för att ni ska förstå texten lite bättre, så är Sophie innekanin & Nakhre är en utekanin.
Nakhre & Sophie, har hela vintern bott inne i vårat garage, där det blir omkring 5grader på vintern. Närmast golvet (där Nakhre bor) så kan det bli någon minusgrad. Sophie bor i en mindre bur ovanpå Nakhres bur, så hon har haft det varmare, men eftersom hon bodde ute som liten, tål hon väldigt mycket kyla ändå. Men blir det för kallt så börjar hon frysa.
Iallafall, nu har ju Nakhre flyttats ut på gården, där hon bor dygnet runt i en sommarbur med övervåning & en ENORM Hage med massa gräs & pinnar.
Men vad både jag & min pappa upptäckt, så har Nakhre blivit betydligt slöare. Jag tror det är för att hon tycker det är för varmt då hon står direkt i solen, just därför brukar jag lägga dit isflaskor & hänga halvfrysta handukar över gallret på hennes bur, så det inte ska bli för varmt för henne.
Men det jag vill fråga er om, det är om någon av era kaniner också bli slöare nu när det är så varmt? Eller är det något som bör kollas upp?
♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥
Min kanin är också slöare nu när det är på varmt ute. Men gå länge den äter och dricker ordentligt så är det ingen fara. Puff blir alltid piggare på kvällen, blir din det också? :)
~ When life gives you a hundred reasons to cry, show life that you've got a thousand reasons to smile.
#1 Ja, hon blir piggare mot kvällen & hon är ofta pigg på morgonen när jag släpper ut henne i hagen. Så jag tror nog det är för värmen:)
Tack för ditt svar!
Mina blir lite slöare men har dem endast ute på kvällen när det är svalt i hagarna.
Flytta buren hade jag gjort, man ska aldrig ha dem direkt i solen:)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
på mina kaniner märks de att de är varmt, dom vilar mycket och dricker mer :)
Mvh Järnskogens kaniner
Efter Regn Kommer Solsken
#3 Det är lite svårt att ha henne i skuggan, när det nästan bara är sol på våran gård. Men jag har tänkt bygga någon typ av sitthylla, som hon kan ligga under som förhoppningsvist ska ge henne skugga. Hon har ju även sin övervåning & sitt "sovrum" som jag kallar det, där det endast är skugga & i sovrummet ligger det alltid en liten isflaska på dagarna.
Sophie är ute dagarna runt också, men inne på kvällarna & nätterna. Hon springer fritt när jag är ute, men när inte jag är där sitter hon fast i gallret på Nakhres bur med ett koppel (kopplet är ett väldigt kraftigt hundkoppel, som dessutom är långt, så hon kan inte gnaga sönder (hon har aldrig försökt ens..) det eller smita från det), & hon skuggas ju från Nakhres bur hela tiden. Jag har ingen Hage åt henne, men jag fyller snart år & då önskar jag mig kompostgaller.
#4 Okej, känns skönt att det inte är något fel på henne!:)