Stulna kaniner
Här om kvällen när vi ut till stallet och skulle mata våra kaninungar så var de borta, de va 5 stycken hermeliner 4 veckor gamla. Dörren stod på vid gavel och kvar fanns bara en morot och en låda, boxdörren var öppnad och alla hus och lådor upp och ner vända. Mamman till ungarna hade de lämnat kvar, antagligen har de inte fått fast henne då de bor i en hästbox och har lite och springa på..annars ser jag ingen anledning till att inte ta med mamman, de var bara 4 veckor och var inte redo att vara utan mamma. när jag börjar kolla runt så märker vi även att våran gose kanin kille är borta, han som alltid kommer fram och hälsar och vill gosa.
Jag blir så förtvivlad..nu sitter jag och tröstar en 10 årig tjej som mist sina kaninungar som hon väntat så på..jag förstår inte hur man kan göra något som detta jag vet inte om man ska vara mest arg eller ledsen.
polisen har sökt igenom stället för eventuella spår men har inte funnit några, och hoppet att hitta dem igen slockna ganska snabbt.
Ville skriva detta som en upplysning eller kanske varning eller bara kanske ett sätt att skriva av mig. Fattar inte…finns verkligen folk för allt..
Även om det känns otroligt så hoppas vi varje dag att våra små niner har det bra någon annanstans i världen..
Men härre gösses. Vet inte vad jag skall skriva jag blir både arg o lessen. Hur tröstar man ett barn när något sådent händer??
Jag lider med er o skickar i allafall en massa styrke kramar till er o hoppas ändå på ett bra slut.
Jag äter inte mina vänner. Djur har rättigheter. Djur vill oxå leva.
Dom tog säkert era kaniner för att ge dom till andra barn jag tror att kaninerna lever säkert! :D..
Nej jag skämta.Vilka grymma människor det finns! Stackars flickan och kaninerna vem vet vad som har hänt.i värsta fall kan det här ha hänt:
Klicka här för att se vad jag menar.
;( Hoppas att dom hittar kaninerna & tjuvarna.
blev dom ej stulna?
HAHAHAHAHAHA…..
Usch fy vad hemskt =,( beklagar verkligen det som hänt, ge din dotter en kram från mig. Jag kan även sätta mig in i flickans situation då jag själv var med om nästan exakt samma sak, jag var nog till och med i ungefär samma ålder. Min familj hade en kaninhona +4 ungar i en bur utomhus. Tror dom var 5-6 veckor gamla då. Buren var stor och stabil med ett rejält nät och ett lock som inte under några omständigheter kunde flyga upp av sig själv. En morgon var 3 av ungarna borta, det syntes inget som helst spår. Nätet var helt och locket låg på buren som det skulle. Dom måste ha blivit stulna.. Jag minns hur ledsen jag blev och än idag ca 10 år senare tänker jag på mina små kaninungar. Minns särskilt en liten viltröd wienertecknad hona som jag var extra fäst vid. Henne skulle jag ha behållt, om ingen dum person stulit henne :/
#4 Råttor kan ta utan att lämna spår.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Usch vilka hemska männsikor det finns.
Håll ögonen öppna på blocket och se om det kommer någon annons på dem små!
Stackars er! Det är så hemskt när sådant här händer!
Varför kan inte vissa människor fatta att det är fel att stjäla från andra, och särskilt levande varelser. ush..
Var starka och jag hoppas verkligen att ni hittar dem!
Fy vad hemskt! Fick också en kanin stulen förra veckan! Ett fälgkors lämnades på buren :/ Känns fördjävligt.
Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:
Dvärgvädur, Magagaskar, mantelt & Vit blåögd.
Guldhamstrar i olika färger. Hemsidan: Makke & mandys superfina djur
Man blir bara ledsen av att höra att det finns så oärliga människor. Vi har vår akaniner ute men man kanske ska sätta lås på burarna :(
Styrke kramar!
fy sjutton! vilka vidgriga människor de finns! hur kan man bara ha samvete att ta någon annans ägodelar, och speciellt när det gäller levande ting! förstår ingenting av mänskligheten! Jag blir så arg när jag hör det men också så fruktansvärt ledsen, lider med er som måste undra vart de tagit vägen! Man får fortsätta hoppas och tro att polisen hittar dom vid liv! Styrkekramar !
Läste artikeln som finns här i tråden för ett tag sen och blev så rädd att jag har hänglås på luckorna nu :(
Fy vad hemskt!
Det finns då människor till allt, tydligen..
Får man fråga vart ni, som fått era kaniner stulna på senaste tiden, bor någonstans?
Tack alla ni ! Ni är underbara <3
Men det är som ni säger…hur ska man trösta ett barn som älskar sina kaniner…hon vill inte ha några nya heller vilket känns ganska förstårligt, en sak om man tar en materiell sak, det kan man köpa nytt, men dessa ungar är levande och dom finns inte att köpa..
#5 det var tyvärr spår..boxdörren var öppen, allt var upp och ner vänt och stalldörren som alltid ätr stängd stod på vid gavel..:(
#13 Skrev till #4 ;)
Hehe oj förlåt, mitt fel det va ja som fatta lite trögt ;)
#15 Ingen fara:)
Vi ska sätta hänglås på våran bod. Mer orolig för dem 2 kaninerna jag har i uteburar hmm :/
Ja verkligen man blir ju jätteorolig ! :(
Kolla den här artikeln oxå, det är våra kompisar bara några km bort
http://svt.se/2.33831/1.2795703/kaninfamilj_stulen
Är det tvunget liksom att man ska behöva låsa in kaninerna för att man ska få ha dem ifred :/
Fy vad hemskt! Får man fråga vart detta hände? :(
I kumla i närheten av örebro :( 2 fall på bara ett par veckor :/
vart det i ett privat stall eller på en typ på ridskola?
HAHAHAHAHAHA…..
Nej det är ett privat stall med endast egna hästar i så det ska i vanliga fall inte vara några obekanta där :/
hur tror du dom vet att det finns kaniner där?
HAHAHAHAHAHA…..
nej men fy vad hämskt jag bor i göllersta i örebro straxt utanför ekeby i kumla! och jag kan inte sätta lås på mina burar! :(
#21 en fråga vad heter dottern? kanske känner henne? :) :(
Det är det vi inte vet, polisens teori är att det sprids över internet, att folk får reda på där vart det finns kaniner osv, om det nu inte är någon som man känner..det vill man ju dock inte tro :/
#23 ja jag vet..vi bort typ grannar ja bor oxå typ i gällersta :/ va ju vi som träffades på hoppkursen du vet
Nej fy vad hemskt!
När jag var yngre så var det någon som släppte ut min kaninhona när hon hade ungar (mest troligt för att alla skulle dö) Tack och lov fångade vi in honan varje gång.
Jag lider med er, hoppas att ni får tillbaka era kaniner.
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
lycka till nu hoppas verkligen verkligen att ni hittar era kaniner.!!!!!!
HAHAHAHAHAHA…..
#26 men fy vad hemskt ! Fattar inte varför folk ska vara så onda, vad skönt att hon klarade sig iaf!!
Men usch vad hemskt.. Går ju inte ens att tänka sig att någon skulle komma och sno ens kaniner. Helt otroligt.
Hoppas verkligen ni hittar kaninerna och de som tog dem. Sätt upp lappar överallt med bilder och annonserna på nätet. Försöker de sälja vidare ungarna lär det vara någon som känner igen dem och som kan kontakta er!
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
har du inte bilder på kaninerna så ifall vi hittar en kanin till salu, så vet vi att det är din kanin!
HAHAHAHAHAHA…..
#25 jaha hej e de du! :) rädd för att nån ska sno mina två kaniner, kan inte sätta lås på burarna!
men bara på vintern för då bor dom också i ett stall i varsinna boxar men då får vi sätta lås på dörren in till satllet.
jag bor i kungsbacka!
Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:
Suck. Att dett finns sånna här människor! Varför? Varför?
Lycka till med att hitta dina kaniner. Vi håller tassar och tummar här hemma.
Mvh Klara, Musse, Hedda och Rabalder.
Så hemskt att ta just kaninungar också! Sätt upp annonser och kolla på annonssajter som t.ex blocket ifall de skulle försöka sälja dem. Lycka till med att hitta kaninerna!

#19 läste på en bekants FB att hennes kanin oxo blivit stulen idag i örebrotrakten :(
You can't spell Bitchy without Itchy
En kull rysshermeliner stals i Norrköping natten till den 15 maj. :/ Det är ju inte alls långt bort ifrån Örebro. Fattar inte vad f*n det är för folk/person som kan göra nåt sånt här.
På hillevill.wordpress.com hittar du fina bilder och roliga äventyr

det verkar vara rena stöldvågen av kaniner nu :(
Ja vad är nu detta??
Jag bor ju 7 mil från örebro har inte hört om något här i värmland än. Som tur är min kanin inne. Jag kan inte förstå hur någon kan göra något sådant. Varför????
Usch då, bor ju i "örebro-området". Men ska de stjäla mina får de fasen kämpa, för de står på balkongen 3 våningar upp..
Nej fy vad hemskt detta är. Är glad att jag bor långt ifrån men blir ju orolig ändå. Jag har ju själv ungar hemma och en mamma som tror att alla är jättesnälla. Nej detta är bara för hemskt.
Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast
Fy va hemskt!
Bor i Värmland, men har som tur mina kaniner inne.
Ska höra av mig till alla som har kaniner och säga åt dem att hålla koll, och att låsa in sina små vänner.
Man ska inte behöva låsa in sina djur för att få ha dem ifred, så gör man verkligen inte!
Usch, va arg jag blir!
Fy så obehagligt.. Hade någon som släppte ut min aknin för någon vecka sedan, min mamma hittade honom ute i gatan innan ag ens visste att han var borta. Detta var mitt på dagen och hela familjen var hemma utom jag, ändå var det någon som gick in i trädgården för att släppa ut honom… Bor i Lysekil, så inte örebro direkt, men ändå..
/Louise Andersson
Hasselöns Kaningård
Hur f*n kan människor göra något sånt? 
Ibland undrar jag faktiskt om vissa människor har något annat i huvudet än en hjärna.
Känslolösa människor är vad de är.
Hoppas du hittar kaninerna!
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt
Men fy fasen vilken mardröm… Kram 
Gud, vad tänker dem med? Jag blir så arg så jag verkligen är nära på att sprängas!

konstig nog så verkar mest kaninstölder ske när grillsäsongen kommit igång som mest :(
#46 Usch vad du skräms :/
#46 Och barnen vill ha kanin-säsongen… Har svårt att tro att folk snor 4 veckors ungar för att grilla dem… Tror snarare att de tycker att det är lättförtjänta pengar att sälja dem vidare.
#46 HAHAHAHA, förlåt men det där var dagens!!
#49 Det är absolut inget roligt i det?!
#46 Fast grillsäsongen och kaninungar-säsongen är ju samma säsong typ.
Troligast är väl att det är nån sjuk j*vel som
1. Samlar på sig en årsförbrukning av ormmat
2. …ja, gör vad som med dom egentligen :/
3. Säljer dom. Tror inte det är så trolig heller tyvärr, då borde det ju finnas en hel svart marknad för kaninungar? De är ju så små de stulna också, tror inte de klarar sig utan att bli ordentligt omhändertagna och det är ju mer än man kan förvänta sig av sånna här personer.
På hillevill.wordpress.com hittar du fina bilder och roliga äventyr
Det är väl klart att inte folk snor och grillar kaninungar! xD
Antagligen är det några små ungar som springer och tar för att sälja till kompisar eller liknande.
Vissa kanske säljer till djuraffärer, kollar djuraffärer i närheten TS.
# 51 Tyvärr tror jag att de ligger en sanning i de du skriver 
#52 Du, i dagens samhälle, kan folk göra vad som helst!
#54 Jo det är sant, men tycker det är hemskt att spekulera i det värsta liksom..
Kanske inte helt juste mot ts att sitta och spekulera i alla hemskheter som hennes kaniner kan vara utsatta för…
#55 Det är väl upp till var och en?
#55 Sa ju bara att det var hemskt att spekulera i det?
Ringde en tjej idag som bodde i uppsala. Hon hade för några dagar sedan satt upp en annons på blocket om att hon letade kanin. Som sagt så ringde jag henne. Hennes kaniner hon redan hade hemma hade blivit stulna under natten som hon ville inte ha just nu. Hörde på henne hur hon var helt förtvivlad och nära till gråt.
Var ute vid fyra i natt (somnat i soffan). När jag kommer ut så är min kaninburar öppna. Precis dem burarna där kaninerna sitter lägligt nog. Som tur var så var alla kvar. Men snacka om att jag är orolig. Chansen finns ju att jag avbröt något när jag gick ut mitt i natten. Kaninerna kan ju inte direkt öppna burarna själva. Den ena kan inte varit öppen länge för den står och slår om den gör det. Dessutom sitter min frasse där och han ofta och klättrar på nätet. Då hade han ju trillat ut. Så pappa ska fixa någon form av lås nu i helgen. Men jag lär vara orolig tills det är fixat.
Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast
#59 Ush!
Är det du som är med i svt.se?
#61: Står ju i inlägg #17 att "Kolla den här artikeln oxå, det är våra kompisar bara några km bort".
Men gud vad hemskt.
Jag tror också detta beror på "kaninungesäsongen" och sommarkaniner. En del kanske säljs vidare. Så himla tråkigt särskilt när små ungar som behöver sin mamma blir stulna.
Jag bor i Gävleborg i en tätbebyggt typiskt "familjeområde" med småvillor och grannar överallt. Kaninerna är på bakisdan med staket och man måste passera vårat hus för att komma dit (eller ute på en åker). Förhoppningsvis är riskerna små här. Men man blir ju alltid lite orolig för vårat hus (och burar) syns från "storvägen". Inte är det kul att behöva ha lås heller, jämt ha med nyckel och låsa upp. Jag är ju hos dom flera gånger dagligen.
Där jag bodde förr (även då i ett bostadsområde med radhus) hade vi en stor inhängnad till våra 4 kaniner, alla i området visste att vi hade kaniner. En kväll kring 20.00 (vintertid) upptäckte jag att dörren till inhängnanden var öppen och alla hade rymt. Så vitt jag vet stängde jag den efter mig tidigare. Så det var troligen några ungar som gjorde ett "spratt" på oss. Vi fann alla samma kväll inom ett par timmar som tur var! Men efter det hade jag hänglås ett tag.
#52 Det är inte speciellt ovanligt att man äter kaniner faktiskt.
Just kaninungar kan jag inte tänka mig att det är någon som stjäl för köttets skull iallafall, då dom är så små.
Mest troligt är väl iallafall att sälja vidare och tjäna pengar, eller att ge som djurmat.
Jag blev nästan av med min kanin 2010. Vuxen hane, där det var 2-3 vuxna (skoavtrycken var strl 43-45!) människor som försökte. Jag avbröt dom mitt i, de hade slängt låda och lämnat buren uppe och sen sprungit.
Ringde polisen och anmälde det, även om kaninen var kvar. Då sa polisen att troligtsvis så är det inte för att sälja vidare (fattar väl jag med, vem skulle lägga någon större mängd pengar på en vuxen kanin utan papper), utan snarare kanske använda till ex hundkamp eller dyl.
Då var jag glad för att jag hade en kanin som var förbaskat svår att få upp ur buren.
Ska hålla ögon och öron öppna. Förstår inte att en människa kan vara så dumm att stjäla. Jag kallar detta nästan kidnappa. Usch!
Med Vänliga Hälsningar ♡ Tilde & djuren ♡ Innehavare av Fairytales Kaniner