Ta de lugnt i början, lär den gå i sele först . Man kan ställa in ett litet hinder i kaninens Hage, Så får kaninen lukta på dt ordentligt, sen kanske den tar ett litet skutt över dt , lr klättrar :P Så brukar jag göra med mina ungdjur :) Börja med rättupstående hinder . Dom flästa kaninerna tkr dt är kul att hoppa .
Framför allt , Kaninen ska tycka dt är roligt att hoppa !:D
Tänk på att inte ha spikar som bommstöd när du bygger hinder.
Som Nathalie säger, ta det lugnt i början. Många tror att hoppkaniner bara är "hoppkaniner" men det är så mycket mer utanför banan. Mina kaniner är en del av familjen.
Lär känna din kanin, lär den gå i sele, ni ska vara ett team på banan!
När du känner att ni är vänner och kan hoppa, så då, är du redo att börja träna! Tänk på att du inte får tävla förrän kaninen är fyra månader , men jag rekomenderar att börja träna vid fyra månader eller lite tidigare, typ en vecka tidigare eller mindre.
Hinderna ska vara låga i början, börja inte jättehögt. Beröm kaninen när den klarar även låga hinder, eller när den river. På banan pratar jag hela tiden med mina kaniner. Var försiktig, ta det lugnt och stör inte kaninen i onödan.
Dem flestra kaninerna tycker det är roligt att hoppa, men inte alla. Respektera om din kanin inte vill hoppa. Tänk på att inte ha för bråttom och det viktigaste är att du och kaninen har kul!
På www.skhrf.com kan du läsa mer :)

tack! Jag visste detta, men det var bra att få det gå i huvvet igen XD Så, men jag ska nog vänta kanske 2 månader, hon är ju 2 månader när jag hämtar! så 2 månader med mest kel & selen!! :D Så får man en kramgo kanin! Sen när hon är ca.3-4 månader ska jag börja med hoppningen, men inte hårdträning! ;:D
#3: Precis, det viktigaste är att man får en bra kompis och har kul :)