Efterlyser!
Hejsan! Som vissa av er vet, har jag sålt mina två kaniner då jag tyvärr inte hade så mycket tid kvar till dom då min shettis snart ska föla… Den vita hette Fanta Lavendel Exotic (kallas för Fanta) och den andra hette Wilda Lilla Molly (kallas för Molly) Men nu mera heter dom visst Lola (Fanta?) och Lotte (Molly?) Så jag undrar om ni äger dom eller om ni könner dom som äger dom? Dom bor någonstans utanför Vetlanda och kommer från Holland från början (människorna då).
Hör av er om ni vet nått!
P.s Bilder kommer
You can't make a rainbow without a little rain
Detta är Molly (Lotte?)

Detta är Fanta (Lola?)

Vet du inte vem du sålde kaninerna till? Eller bara jag som missförstod texten?
#2 Jo, men hon svarar aldrig längre på telefon/sms/mejl… Men vet bara inte vad hon heter :(
#3 men om du har hennes nummer kan du ta reda på hennes namn jättelätt :)
#4 I och för sig ;) men ändå :P det bättras ju inte om amn har namnet :O
#5 men ta reda på det då? Inte så svårt om du har nummer.
#6 Men vad ska jag med namnet till? Jag har ju nummer och allt men hon har slutet höra av sig, det är det som är grejjen
#7 du skrev det i #3.
#8 Men jag frågar bara vad man sk med namnet till?
Problemet är ju att du inte kan kräva kontakt när du väl sålt kaninerna. Vill de inte ha kontakt med dig så får du nog acceptera det.
Du har ju sålt dem och det är ditt ansvar att se om ägaren verkar bra osv. nu kan du inte ändra på det, varför vill du ta kontakt med henne?
#10 Hon har lovat att hålla kontakt
#11 Jag kanske vill veta om dom lever? Blir dom sjuka/skadade så kan jag ju komma och säga hejdå
#12 Det är inte dina längre = hon bedrämmer över dem. nu är det hennes ansvar att ibte låta dem hända något. kan det vaa så att Du äe lite Rädd för att ägaren inte är en bra ägare? (skriver med mobilen)
#13 Nej, jag vet hur hon är…. så om du säljer dina kaniner bryr du dig inget om dom längre? Bara tappar alla känslor?
#14 Nej, såklart inte. men om jag ser att ägaren är bra så säljer jg och her mitt nummer, jag behöver inte smsa ock fråga om dem är vid liv eller inte. det är det som ska sköta och om set är en bra ägare så behöver man inte veta. men jag förstår hur du menar, svårt är det att förklara också..
#15 Har jag sagt att jag har smsat och sånt och frågat om dom är vid liv? Du verkar inte förstå eller hur… Läs igonom nooga nästa gång så behöver du inte säga si och så…
#16 du skrev ju att du ville veta om dom levde?
#16 du verkar inte fatta något jag säger. och jag tänker inte förklara mer. det är ditt ansvar att se om dem har kommit till ett bra hem, då behöver man inte smsa hela tiden.
Kan faktiskt tänka mig att hon blivit lite less om du sms:ar/ringer ofta och inte svarar därför. Hon kanske känner att du inte litar på henne som ägare? Har man sålt en kanin så har man ju egentligen sagt upp ansvaret för den och kan inte kräva något av ägaren, inte ens kontakt (oavsett om de lovat att hålla kontakten eller inte, saker kan ändras). Sålt är sålt.
Ljustadalens kaningård

Nej, man kan inte kräva nån kontakt med dom nya ägarna, däremot kan man ju säga att dom gärna får höra av sig om det är nåt problem eller bara för att tala om hur det går, men det är helt upp till den nya ägaren om hon/han vill ha någon kontakt.
Hur länge sen var det du sålde dem?
På hillevill.wordpress.com hittar du fina bilder och roliga äventyr
Jag hade inte velat att uppfödaren kom och sa hejdå om någon av mina kaniner var sjuk… Det är lite awkward tycker jag. De tär ju min kanin och uppfödaren är nu mera en främling för den.
Förstår om du vill veta att de har det bra, men det var ditt val att sälja dem, så du kan inte kräva att köparen hör av sig med jämna mellanrum. Vi får nog bara hoppas 
#17 Ja? men jag har inte skrivit än -.-
#18 Jag har ju inte änns tagit kontakt med dom! Det är det jag säger, skriv inget om du inte vet nått!!!
#19 Jag har inte änns skrivit eller nått till dom än -.-'
#20 Precis vad vi kommit överens om
#21 några veckor
#22 Hon har sagt att jag får det
#24 du förstår väll att vi försöker hjälpa dig? jag htor inte vi kan säga til dig något mer än det alla nämnt, vi kan inte komma till dig och få tag i köparen. kan du nu säga vad vi kan göra mer?
#24 Men så här skrev du ju ovan:
"Jo, men hon svarar aldrig längre på telefon/sms/mejl… Men vet bara inte vad hon heter :( "
Då låter det ju onekligen som att du visst har kontaktat henne en och annan gång??
Om du INTE har det så är det ju dags att göra det om du vill veta något om dem ;)
Ljustadalens kaningård
Du skriver ju själv i inlägg #3 att hon inte svarar längre på sms mail eller när du ringer? Alltså har du ju visst hört av dig förut?
#26 precis…
du kanske tjatade på henne för mycket eller frågade för mycket och tillslut så kanske hon inte orkade svara längre.
http://emmaskaninselar.blogg.se/
Synd att du inte kunde lämna dem på foder, då hade du ju kunnat ta tillbaka dem senare, och då hade det varit enkelt o naturligt att behålla kontakt.
#26 Min mamma har bara haft kontakt med henne EN gång :P
#29 Jag har inte pratat med henne änns? kaninerna åkte btw när jag var i skolan
#30 Frågade min mamma om vi kunde göra så… hennes svar " Nää! Antingen säljer du dom direkt eller låta dom sitta i sin bur!" :/
Hon kanske inte vill ha kontakt med dig? Det är inte många som säger "Nej jag vill inte ha kontakt" Oftast så säger man att visst kan vi ha kontakt osv men egentligen inte vill pga man inte vågar säga som det är. Då ser de flesta att den enda utvägen är att ignorera.
Sen om jag köpt en kanin o förra ägaren ringer o smsar/mailar hela tiden så skulle jag tycka att det blir extremt tjatigt och då börjat ignorera personen.. Eller börjat fundera på om hon vill ha tillbaka kaninen..
#32 Klart jag saknar dom, men dom har det bättre nu…
Sen har vi ju inte tjatat? Vi skrev EN gång :P