Biter sönder soppåse...
Okej, jag vet att det inte är bästa stället att ha en såppåse ute på balkongen där kaninerna springer… men det är en soppåse till kaninburen och jag har ingen annanstans att ha den! Kaninerna har inte brytt sig om den alls förrän för några dagar sen, då de (Charlie) bet hål i den… Jag tejpade igen hålen, men nu finns det ett nytt hål!
Jag har märkt att detta endast har hänt efter det att jag drog ner på deras mängd pellets! (Var tvungen att göra detta då Willow inte äter druvbajset)… Är den enda lösningen att ta bort påsen? Tycker det är så slösigt att behöva slänga efter så lite 
Tror det det räcker om jag ger dem extra mycket hö så de kan sitta och äta det istället för påsen? Såklart har de ett höställ som jag alltid fyller på innan natten, men ibland är de så tjocka att de äter (och drar ner på golvet, vilket de inte gillar att äta) allt från den.
Kanske kan ställa upp påsen på ett bord eller hänga den på en krok? Mina kaniner, speciellt hanar, tycker också om att krafsa runt och lukta på kaninbajs från andra kaniner så påsarna är illa ute om man lämnar dem på golvet ;)
Ljustadalens kaningård
#1 Problemet är att sambon inte vill ha den stående på en stol eller liknande, då det ser så fult ut (nu står den lite gömd bakom en stol). :/ Men kanske får övertala honom då! Det är ju inte kul att behöva plocka upp det som de får ut ur påsen varje gång!
Nä, man får ju välja vad man irriterar sig på. Antingen massa skit på golvet eller en soppåse på ett bord ;) Köp en låda, ex dynlåda och lägg påsen i kanske?
Ljustadalens kaningård
#3 Ja jag tänkte precis det, om vi har en slags låda eller hink att ha den i… Det skulle lösa alla problem! Ska leta efter en idag 
Köp en sophink på ikea. Knodd heter dom finaste tycker jag :-)).
/Lina R
Rönnbäcks Kaniner, registrerad kaningård #119 i SKAF
www.ronnbacks-kaniner.se
#5 Okej ska dit någon dag och kolla efter en billig då 
Jag har en sådan där låda som ska sopsortera i (tror jag) från Ikea och har påsen i. Den är platt där uppe så kaninen kan sitta på den också. Mycket bra leksak på det viset (tycker han) ;)